Το τέλος των κωδικών πρόσβασης;

Το τέλος των κωδικών πρόσβασης

Για τους χρήστες του ίντερνετ οι κωδικοί πρόσβασης είναι ένα αναγκαίο κακό. Οι περισσότεροι έχουμε δεκάδες ή και εκατοντάδες διαφορετικούς κωδικούς που πρέπει να θυμόμαστε για να συνδεόμαστε στα αγαπημένα μας sites. Πέρα από αυτό, οι κωδικοί πρόσβασης ευθύνονται για τα περισσότερα προβλήματα ασφάλειας και πολλές περιπτώσεις παραβίασης δεδομένων στο ίντερνετ.

Όλα αυτά, όμως, απ’ ότι φαίνεται πρόκειται να αλλάξουν. Οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας, η Apple, η Google και η Microsoft, ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για υποστήριξη ενός νέου κοινού προτύπου για σύνδεση χωρίς κωδικό πρόσβασης. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι θα μπορούμε να κάνουμε εγγραφή και σύνδεση σε διάφορα sites και εφαρμογές, χωρίς να χρειαζόμαστε κωδικό πρόσβασης. Το πρότυπο αυτό έχει αναπτυχθεί από την FIDO Alliance και είναι μία πολύ πιο πρακτική και ασφαλής λύση σε σύγκριση με τη σύνδεση με κωδικό πρόσβασης. 

Πώς θα λειτουργεί;

Ας πούμε ότι αποφασίζεις να δημιουργήσεις ένα νέο λογαριασμό για αγορές σε ένα eshop. Όταν κάνεις εγγραφή, αρχικά, δημιουργούνται δύο συνδεδεμένοι μεταξύ τους κωδικοί (κλειδιά), ένας που αποθηκεύεται στο site που κάνεις εγγραφή και ένας στη συσκευή σου. Εσύ, όμως, δε χρειάζεται να γνωρίζεις τους κωδικούς αυτούς, καθώς η όλη διαδικασία γίνεται αυτόματα. Η μέθοδος αυτή ονομάζεται “κρυπτογράφηση δημόσιου κλειδιού” και θα σου επιτρέπει να κάνεις sign-in με τον ίδιο τρόπο που ξεκλειδώνεις τη συσκευή σου, δηλαδή με το PIN, το δακτυλικό σου αποτύπωμα ή με αναγνώριση προσώπου.

Και τι θα γίνει αν…

… κάποιος κλέψει το κινητό μου; Ακόμη κι αν κάποιος έχει τη συσκευή σου δε θα μπορεί να συνδεθεί στους λογαριασμούς σου αν δε γνωρίζει το PIN σου ή αν δεν έχει το δακτυλικό σου αποτύπωμα.

Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα για αυτόματη αποθήκευση των στοιχείων πρόσβασής σου στο “σύννεφο”, επιτρέποντάς σου να συνδέεσαι από οποιαδήποτε από τις συσκευές σου, ακόμη και από νέες συσκευές, χωρίς να χρειάζεται να προσθέσεις ξανά τα στοιχεία πρόσβασης ξεχωριστά για κάθε λογαριασμό.

Οι δυνατότητες αυτές αναμένεται να γίνουν διαθέσιμες στις συσκευές και τις πλατφόρμες της Apple, της Google και της Microsoft μέσα στο επόμενο έτος.

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας