Διαφήμιση στο Instagram – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Διαφήμιση στο Instagram

Με μία τεράστια βάση 1,2 δισεκατομμυρίων χρηστών, το Instagram προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προώθηση της επιχείρησής σου. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που βρίσκεται υψηλά στις προτιμήσεις των χρηστών, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να συνδεθούν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα, να εμπνευστούν και να ψυχαγωγηθούν, αλλά και να συνδεθούν με τις αγαπημένες τους μάρκες και να ανακαλύψουν νέα προϊόντα. Μάλιστα, περίπου 27% των χρηστών έχει δηλώσει ότι χρησιμοποιεί το Instagram για την ανακάλυψη νέων προϊόντων. 

Ας δούμε πώς λειτουργούν οι διαφημίσεις στο Instagram και τα οφέλη που μπορούν να έχουν για την επιχείρησή σου.

Τι είναι οι διαφημίσεις Instagram;

Οι διαφημίσεις στο Instagram είναι αναρτήσεις, για τις οποίες πληρώνεις για να εμφανιστούν σε χρήστες της πλατφόρμας. Προσφέρουν ορισμένες επιπλέον δυνατότητες σε σχέση με τις απλές αναρτήσεις, όπως τη δυνατότητα προσθήκης κουμπιού κλήσης σε δράση και την εμφάνιση καταλόγων προϊόντων. Ξεχωρίζουν από τις απλές αναρτήσεις με την επισήμανση “Χορηγούμενη” και μπορούν να εμφανίζονται σε διάφορα σημεία μέσα στην πλατφόρμα. Ας δούμε τα διαφορετικά είδη διαφήμισης στο Instagram και πού αυτές εμφανίζονται.

Διαφημίσεις Instagram

Είδη διαφημίσεων στο Instagram

Από το 2015 που ξεκίνησε η εμφάνιση διαφημίσεων στο Instagram, έχουν προστεθεί πολλοί διαφορετικοί τύποι διαφήμισης.

Διαφημίσεις εικόνας και διαφημίσεις βίντεο: πρόκειται για εικόνες ή βίντεο αντίστοιχα που εμφανίζονται στο feed των χρηστών.

Διαφημίσεις στα Stories: τα Stories είναι ειδικές αναρτήσεις που καλύπτουν όλη την οθόνη, αναπαράγονται αυτόματα με χρονολογική σειρά και παραμένουν online για 24 ώρες. Υπάρχει η δυνατότητα για εμφάνιση διαφημίσεων ανάμεσα στα υπόλοιπα Stories του χρήστη.

Διαφημίσεις καρουζέλ: Μία συλλογή έως 10 εικόνων και βίντεο, τα οποία μπορεί να δει κάποιος κάνοντας swipe. Μέσα από τα καρουζέλ μπορείς να πεις μία ιστορία ή να παρουσιάσεις πολλά σχετικά μεταξύ τους προϊόντα.

Διαφημίσεις εξερεύνησης: Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται στην καρτέλα “Εξερεύνηση” του Instagram, που εμφανίζει αναρτήσεις σχετικές με τα ενδιαφέροντα του χρήστη. Οι διαφημίσεις δεν εμφανίζονται στο πλέγμα εικόνων, αλλά μετά από μία ανάρτηση.

Διαφημίσεις ανάμεσα στα Reels: Τα Reels είναι μία από τις πιο πρόσφατες προσθήκες στο Instagram. Είναι μία ροή από σύντομα βίντεο κατακόρυφου προσανατολισμού. Οι διαφημίσεις έχουν την ίδια μορφή και εμφανίζονται ανάμεσά στα υπόλοιπα Reels.

Πλεονεκτήματα διαφήμισης στο Instagram

Oι διαφημίσεις στο Instagram βασίζονται στην προηγμένη τεχνολογία του Facebook και προσφέρουν τις ίδιες πανίσχυρες δυνατότητες στόχευσης.

Στο Instagram μπορείς να στοχεύσεις τους χρήστες στους οποίους θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σου με βάση την τοποθεσία, την ηλικία, το φύλο, δημογραφικά χαρακτηριστικά, όπως η εκπαίδευση και το επάγγελμα, τα ενδιαφέροντα, τις δραστηριότητες και τις συμπεριφορές, ακόμη και τον τρόπο που έχει αλληλεπιδράσει κάποιος με τη σελίδα της επιχείρησής σου.

Τι σημαίνουν όλα αυτά με απλά λόγια; Ότι οι διαφημίσεις σου εμφανίζονται μόνο στα άτομα που είναι πιθανό να ενδιαφερθούν για αυτές, έχοντας έτσι το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Επίσης, οι διαφημίσεις στο Instagram σου δίνουν τη δυνατότητα να ορίσεις τους δικούς σου στόχους. Οι στόχοι αυτοί μπορεί να είναι οι εξής:

  • Αναγνωρισιμότητα brand
  • Προσέγγιση χρηστών
  • Κίνηση σε website
  • Εγκαταστάσεις εφαρμογής
  • Αφοσίωση
  • Προβολές βίντεο
  • Απόκτηση leads (όπως συμπληρώσεις φόρμας επικοινωνίας ή εγγραφές σε newsletter)
  • Μετατροπές (πχ. αγορές)

Οι δυνατότητες αυτές σε συνδυασμό με το υψηλότερο ποσοστό αφοσίωσης (engagement rate) των χρηστών σε σχέση με άλλα κοινωνικά δίκτυα, καθιστούν το Instagram την ιδανική πλατφόρμα για διαφήμιση μίας επιχείρησης.

Διαφήμιση Instagram

Πώς δημιουργώ διαφημίσεις στο Instagram;

Υπάρχουν δύο τρόποι για δημιουργία διαφημίσεων στο Instagram. Ο πιο απλός είναι η προώθηση μίας ανάρτησης μέσω της εφαρμογής στο κινητό. Για να έχεις όμως πρόσβαση σε όλες τις σύνθετες δυνατότητες στόχευσης του κοινού σου, αναλυτικές αναφορές για τη διαφημιστική απόδοση και άλλες προηγμένες δυνατότητες, πρέπει να γίνει δημιουργία των διαφημιστικών καμπανιών μέσω του Facebook Ads Manager (μην ξεχνάς ότι το Instagram και το Facebook ανήκουν στην ίδια εταιρεία και είναι στενά συνδεδεμένα μεταξύ τους).

Είναι το Instagram η κατάλληλη πλατφόρμα για διαφήμιση της επιχείρησής μου;

Ορισμένα από τα πιο δημοφιλή θέματα στο Instagram είναι τα ταξίδια, η μόδα, ο κλάδος της αισθητικής και το φαγητό. Επομένως, αν το αντικείμενο της επιχειρηματικής σου δραστηριότητας σχετίζεται με κάτι από αυτά, η διαφήμιση στο Instagram δε χρειάζεται δεύτερη σκέψη.

Από την άλλη, αν η επιχειρηματική σου δραστηριότητα αφορά πελάτες χονδρικής, ίσως το Instagram να μην είναι η πλατφόρμα που θέλεις να εστιάσεις τους πόρους σου. Στην περίπτωση αυτή, ίσως έχει μεγαλύτερο αποτέλεσμα η εστίαση σε άλλα ψηφιακά διαφημιστικά μέσα, όπως το Facebook, το LinkedIn και το διαφημιστικό δίκτυο της Google.

Πόσο κοστίζει η διαφήμιση στο Instagram;

Το κόστος των διαφημίσεων εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες. Γενικά, έχεις απόλυτη ελευθερία να ορίσεις τον προϋπολογισμό που επιθυμείς. Το ποιος είναι ο ιδανικός προϋπολογισμός εξαρτάται από τον τύπο του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θέλεις να διαφημίσεις και από το πόσο ανταγωνιστικός είναι ο συγκεκριμένος κλάδος. Είναι λογικό ότι μία διαφήμιση με περισσότερα χρήματα θα αποδώσει περισσότερο, αλλά αν γίνει ένα σωστό στήσιμο της διαφήμισης, με σωστή στόχευση και όμορφα δημιουργικά, μπορεί να έχει υψηλή απόδοση χωρίς να χρειάζεται τεράστιο budget.

Από εκεί και πέρα, το Ads Manager σου δίνει τη δυνατότητα να ορίσεις έναν ημερήσιο προϋπολογισμό ή έναν προϋπολογισμό για το σύνολο της χρονικής περιόδου που θα τρέχει μία καμπάνια. Το Instagram δε θα σε χρεώσει ποτέ περισσότερο από τον προϋπολογισμό που έχεις θέσει. Το πώς θα ξοδεύονται τα χρήματα αυτά εξαρτάται από τους στόχους που θέτεις για τις καμπάνιες σου και από το αν επιλέξεις η υποβολή προσφοράς για τοποθέτηση των διαφημίσεων να γίνεται αυτόματα ή θέσεις εσύ συγκεκριμένες προσφορές. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να ξεκινήσεις τη διαφήμιση με έναν προϋπολογισμό μερικών ευρώ την ημέρα και στη συνέχεια να τον αυξήσεις σταδιακά σύμφωνα με το πόσο καλά αποδίδει.

Γνωρίζεις πλέον όλα όσα χρειάζεσαι για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις δυνατότητες του Instagram για προώθηση της επιχείρησής σου. Ξεκίνησε σήμερα και φτάσε την επιχείρησή σου στην κορυφή!

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας