Email marketing: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το newsletter

Email marketing - Newsletter

Με την επικράτηση των κοινωνικών δικτύων και τόσους νέους διαφορετικούς τρόπους για προώθηση online, πολλές επιχειρήσεις ξεχνούν την προωθητική δύναμη που μπορεί να έχει το email.

Όμως, το email παραμένει ένα από τα πιο αποτελεσματικά μέσα επικοινωνίας με τους πελάτες σου και ένα εργαλείο μάρκετινγκ με τεράστια ισχύ. Περίπου 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το email καθημερινά και υπολογίζεται ότι το email marketing έχει μία πολύ καλή σχέση κόστους-απόδοσης, καθώς κατά μέσο όρο για κάθε 1€ που ξοδεύεται υπάρχει επιστροφή 42€! Ένα tweet χάνεται, ένα story εξαφανίζεται και είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις στην αρχική σελίδα του Facebook. Αλλά ένα mail παραμένει στα εισερχόμενα, έτοιμο να αναγνωστεί όποτε ο χρήστης το θελήσει.

Email marketing - Newsletter ΕΝΑ MAIL ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΑ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ, ΕΤΟΙΜΟ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΙ ΟΠΟΤΕ Ο ΧΡΗΣΤΗΣ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΙ.

Τι είναι το Newsletter;

Το newsletter είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται από επιχειρήσεις για να μοιραστούν σχετικές και πολύτιμες πληροφορίες με το κοινό τους. Το ποιες είναι αυτές οι πληροφορίες διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση. Μέσα από το newsletter σου μπορείς να μοιραστείς τα τελευταία νέα της επιχείρησής σου ή άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τους πελάτες σου, να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στο site σου.

Ο κύριος στόχος ενός newsletter είναι να οδηγήσει τους αναγνώστες στο site σου. Για παράδειγμα, μπορείς να τους ενθαρρύνεις να διαβάσουν την τελευταία ανάρτηση στο blog σου, να λάβουν μέρος σε κάποιον διαγωνισμό ή να εξερευνήσουν τα τελευταία προϊόντα σου.

Ωστόσο, για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον του κοινού σου, ένα newsletter δε θα πρέπει να έχει εμφανώς προωθητική μορφή, αλλά θα πρέπει να έχει περισσότερο ενημερωτικό ή ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Αν τα mails που στέλνεις δεν έχουν αξία για τους συνδρομητές σου, πολύ σύντομα θα σταματήσουν να ενδιαφέρονται και να τα διαβάζουν.

Τα οφέλη της αποστολής newsletter

To μάρκετινγκ με email αν γίνει με το σωστό τρόπο μπορεί να έχει πολλά οφέλη για την επιχείρησή σου. Μεταξύ άλλων, ένα newsletter:

  • σε βοηθά να παραμείνεις συνδεδεμένος με το κοινό σου. Με την τακτική αποστολή newsletter παραμένεις στη μνήμη των πελατών σου και χτίζεις τη σχέση σου με αυτούς, διευκολύνοντας μελλοντικές αγορές. Ένα newsletter μπορεί να δώσει στους πελάτες σου μία πιο ευρεία εικόνα για την επιχείρησή σου.
  • αυξάνει την επισκεψιμότητα στο site σου. Ένα newsletter πάντα πρέπει να περιλαμβάνει μία ή περισσότερες κλήσεις σε δράση. Αυτό σημαίνει ότι παροτρύνεις τον αναγνώστη να εξερευνήσει τα προϊόντα σου, να διαβάσει ένα νέο σου άρθρο ή να πραγματοποιήσει μία οποιαδήποτε άλλη ενέργεια στο site σου.
  • αυξάνει το κοινό σου στα κοινωνικά δίκτυα. Ένα newsletter περιλαμβάνει συνδέσμους για τα κοινωνικά σου δίκτυα και μπορεί να οδηγήσει το κοινό σου σε αυτά.
  • αυξάνει τις πωλήσεις σου. Όταν στέλνεις ένα mail, δε χρειάζεται να “παλέψεις” με τους αλγόριθμους τους Facebook και του Instagram για να προσεγγίσεις το κοινό σου. Έχεις άμεση πρόσβαση στο inbox των πελατών σου, για να προωθήσεις τα νέα προϊόντα σου, να τους ενημερώσεις για τις προσφορές σου ή οποιαδήποτε άλλη προωθητική ενέργεια.
  • σε βοηθάει να επεκτείνεις το κοινό σου. Αν το newsletter σου είναι πραγματικά ενδιαφέρον για τους αναγνώστες σου, είναι πολύ πιθανό ότι θα θελήσουν να το μοιραστούν με άλλα άτομα. Έτσι, θα κερδίσεις περισσότερους συνδρομητές, περισσότερα κλικς και, τελικά, περισσότερες πωλήσεις.

Ιδέες για το newsletter σου

Το περιεχόμενο ενός newsletter μπορεί να διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από ένα άλλο, ανάλογα με τον τύπο επιχείρησης και τα νέα που αυτή έχει να μοιραστεί. Αναρωτήσου ποιος είναι ο λόγος που γίνεται κάποιος συνδρομητής σου; Τι είναι αυτό που περιμένει να μάθει από ‘σένα; Παρακάτω παρουσιάζουμε ορισμένες ιδέες για το τι θα μπορούσε να περιλαμβάνει το newsletter σου.

  • Νέα από το χώρο σου: Ειδήσεις και άλλες πληροφορίες σχετικές με τον επιχειρηματικό τομέα που δραστηριοποιείσαι.
  • Άρθρα από το blog: Τα νεότερα ή τα πιο δημοφιλή άρθρα από το blog σου. Παρότρυνε τους συνδρομητές σου να επισκεφθούν το blog σου για να διαβάσουν περισσότερα.
  • Νέα προϊόντα: Κάποιος που λαμβάνει το newsletter σου επειδή έχει πραγματοποιήσει ήδη κάποια αγορά ή έχει γίνει συνδρομητής επειδή σκοπεύει να πραγματοποιήσει μία αγορά στο μέλλον, είναι πολύ πιθανό ότι θα θέλει να πληροφορηθεί για τα νέα προϊόντα σου.
  • Εκπτώσεις και προσφορές: Ενημέρωσε τους συνδρομητές σου για μελλοντικές εκπτώσεις ή για τις προσφορές σου. Είναι η ιδανική ευκαιρία για ‘σένα να τους παροτρύνεις να προβούν σε κάποια αγορά και για αυτούς να εξοικονομήσουν χρήματα από τις αγορές τους.
  • Οδηγοί και How-Tos: Μοιράσου τρόπους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Δώσε συμβουλές και οδηγίες που οι συνδρομητές σου θα βρούν χρήσιμες.
  • Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις: Ένα newsletter είναι το κατάλληλο μέρος για να απαντήσεις σε ερωτήσεις που μπορεί να προκύπτουν συχνά από τους πελάτες σου.

Συμβουλές σχεδίασης

Πέρα από το περιεχόμενο, η σχεδίαση και ο τρόπος διαμόρφωσης ενός newsletter καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το αν θα ενδιαφερθεί κάποιος γι’ αυτό ή όχι.

Αρχικά, πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση στον τίτλο. Ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που θα διαβάσει κάποιος και θα καθορίσει αν αποφασίσει να μπει και να διαβάσει το mail σου.

Στη συνέχεια, είναι πολύ σημαντικό το κείμενο να είναι δομημένο με κεφαλίδες και υποκεφαλίδες για να είναι εύκολη η ανάγνωση και το να βρει κάποιος αυτό που τον ενδιαφέρει.

Ένα newsletter, επίσης, πρέπει να είναι φιλικό για ανάγνωση σε κινητά. Να θυμάσαι ότι οι πελάτες σου μπορεί να ενδιαφέρονται για αυτό που έχεις να πεις, αλλά δεν έχουν πολύ χρόνο. Επομένως, ένα mail έχει περισσότερες πιθανότητες να διαβαστεί αν μπορεί κάποιος να το διαβάσει μέσα στο φορτωμένο πρόγραμμά του, μέσα στο λεωφορείο, όσο περιμένει σε μία ουρά, κτλ.

Ακόμη, είναι καλή ιδέα να είναι εξατομικευμένο. Αυτό μπορεί να γίνει με εξατομικευμένο περιεχόμενο, κατατάσσοντας τους συνδρομητές σου σε διαφορετικές ομάδες και στέλνοντας διαφοροποιημένα mails στην κάθε ομάδα. Επίσης, μπορείς να κάνεις χρήση στοιχείων εξατομίκευσης, για παράδειγμα να προσφωνείς τον κάθε συνδρομητή με το όνομά του, κάνοντας χρήση των πληροφοριών που γνωρίζεις για αυτούς.

Για περισσότερες λεπτομέρειες για τις καλύτερες πρακτικές σχεδίασης, διάβασε τον οδηγό μας για τη σχεδίαση newsletter.


Email Marketing - Newsletter ΕΝΑ NEWSLETTER ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΙΚΟ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΣΕ ΚΙΝΗΤΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ.

Πώς θα αποκτήσω συνδρομητές;

Μπορείς να ενθαρρύνεις τους επισκέπτες του site σου να κάνουν εγγραφή για να λαμβάνουν το newsletter σου ή μπορείς ακόμη και να το προωθήσεις στα social media. Μία καλή ιδέα για να πείσεις κάποιον να γίνει συνδρομητής είναι να δώσεις κάποιο κίνητρο, για παράδειγμα ένα εκπτωτικό κουπόνι για την επόμενη αγορά. Το πιο σημαντικό, όμως, για να αποκτήσεις και να διατηρήσεις τους συνδρομητές σου είναι, όπως αναφέραμε παραπάνω, να στέλνεις ποιοτικό και ενδιαφέρον για αυτούς περιεχόμενο.

Πόσο συχνά πρέπει να στέλνω newsletter;

Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τύπο της επιχείρησής σου. Το πιο σύνηθες είναι η αποστολή μηνιαίου newsletter, ωστόσο πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να στείλουν newsletter εβδομαδιαία ή ακόμη και καθημερινά. Να θυμάσαι ότι από τη μία θέλεις να κρατήσεις το ενδιαφέρον και την προσοχή των συνδρομητών σου, αλλά από την άλλη δε θέλεις να τους εκνευρίσεις στέλνοντας πάρα πολλά mails.

Εργαλεία για αποστολή newsletter

Υπάρχουν πολλά εργαλεία που σου επιτρέπουν να διαχειρίζεσαι τη λίστα των συνδρομητών σου, να σχεδιάζεις το newsletter σου και να κάνεις μαζική αποστολή email. Ορισμένα από αυτά είναι τα εξής:

Μέτρησε την απόδοση

Είναι σημαντικό να μετράς την απόδοση του newsletter σου. Τα εργαλεία που αναφέραμε παραπάνω σου δίνουν αυτή τη δυνατότητα. Ορισμένα από τα στατιστικά που σε ενδιαφέρουν είναι το ποσοστό των mails που παραδίδονται επιτυχώς (delivery rate), το πόσα mails ανοίγονται (open rate), το πόσα κλικ γίνονται για επίσκεψη στο site σου (click-through rate) και πόσα άτομα κάνουν εγγραφή ή απεγγραφή από το newsletter σου (list growth).   

Email marketing - Newsletter ΣΥΝΕΡΓΑΣΟΥ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΑΤΟΜΑ, ΠΟΥ ΘΑ ΓΡΑΦΟΥΝ, ΘΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΤΟ NEWSLETTER ΣΟΥ.

Το email marketing έχει τεράστια δύναμη για την ανάπτυξη την επιχείρησής σου. Το μόνο που χρειάζεται είναι να γνωρίζεις τι θέλεις από το newsletter σου και στη συνέχεια να συνεργαστείς με τα κατάλληλα άτομα που μπορούν να γράψουν και να σχεδιάσουν το newsletter που το κοινό σου θα θέλει να διαβάζει και που θα κατορθώνει να πείσει το κοινό σου να προβεί σε ενέργειες ωφέλιμες για την επιχείρησή σου.

Στη Dataspot αναλαμβάνουμε τη δημιουργία newsletter, από τον εικαστικό σχεδιασμό μέχρι τη σύνταξη πρωτότυπων κειμένων και προωθητικών σλόγκαν. Μάθε περισσότερα για την υπηρεσία δημιουργίας newsletter.

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας