Συμβουλές για ένα επιτυχημένο mobile site

Είναι γεγονός πλέον ότι η περισσότερη κίνηση στο διαδίκτυο προέρχεται από κινητά και όχι από σταθερούς υπολογιστές. Είναι, επομένως, πολύ σημαντικό η ιστοσελίδα σου να είναι βελτιστοποιημένη για λειτουργία στις μικρότερες οθόνες αφής των κινητών και ο σχεδιασμός της να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των χρηστών στα κινητά. Πώς θα καταφέρεις να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις ενός χρήστη που βρίσκεται εν κινήσει, έχει λίγη υπομονή και θέλει να βρει όσο το δυνατόν γρηγορότερα αυτό που ψάχνει; Παρακάτω θα μπορέσεις να καταλάβεις αν το site σου είναι πραγματικά βελτιστοποιημένο για κινητά! Τσέκαρε αν ισχύουν:

Σύντομα και περιεκτικά μενού

Τα κινητά έχουν σχετικά μικρές οθόνες, που σημαίνει ότι ο διαθέσιμος χώρος για την παρουσίαση πληροφοριών είναι ιδιαίτερα περιορισμένος. Συνεπώς, πρέπει να γίνει πολύ έξυπνη και προσεκτική χρήση του χώρου αυτού. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στη διάταξη της ιστοσελίδας σου και απόφυγε τα μεγάλα μενού με τις πολλές κατηγορίες και υποκατηγορίες.

Εμφανή Call-To-Actions

Ένα call-to-action (CTA) ή “παρότρυνση για δράση” είναι ένα μήνυμα που παροτρύνει το χρήστη να πραγματοποιήσει μία ενέργεια που επιθυμούμε. Πρόκειται για μηνύματα όπως “Αγοράστε”, “Κάντε κράτηση” ή “Επικοινωνήστε μαζί μας”. Σε μία ιστοσελίδα για κινητό τα μηνύματα αυτά θα πρέπει να βρίσκονται ψηλά και στο κέντρο. Είναι μία καλή πρακτική, επίσης, να παραμένουν σταθερά εκεί, ακόμη και όταν γίνεται scroll στη σελίδα.

Κουμπί επιστροφής στην Αρχική

Πάντα και σε κάθε σελίδα θα πρέπει να υπάρχει ένα κουμπί επιστροφής στην αρχική σελίδα. Το κουμπί αυτό θα πρέπει να βρίσκεται σε εμφανές και εύκολα προσβάσιμο μέρος της ιστοσελίδας και να είναι σαφές ποια είναι η λειτουργία του. Συνήθως πρόκειται για ένα κουμπί που γράφει “Αρχική” ή για το λογότυπο της επιχείρησης, το οποίο τοποθετείται πάνω στο κέντρο ή και  πάνω αριστερά.

Εύκολη διαδικασία αγοράς

Η διαδικασία αγοράς ή κράτησης σε μία ιστοσελίδα για κινητό θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ευκολότερη και να απαιτεί όσο το δυνατόν λιγότερα βήματα. Απόφυγε οποιοδήποτε περιττό βήμα και δώσε τη δυνατότητα στο χρήστη να αποθηκεύσει τα στοιχεία του για ταχύτερες αγορές στο μέλλον. Σε περίπτωση που απαιτείται μία πιο περίπλοκη διαδικασία, φρόντισε να έχεις ένα clickable τηλέφωνο επικοινωνίας σε εμφανές σημείο.

Δυνατότητα συνέχειας σε άλλη συσκευή

Πολλές φορές ένας χρήστης κάνει μία σύντομη έρευνα στο κινητό του με στόχο να λάβει μία απόφαση για αγορά ή κράτηση αργότερα ή μπορεί κάποιο εξωτερικό γεγονός να διακόψει τη ροή του και να τον αναγκάσει να σταματήσει αυτό που κάνει. Γι’ αυτό θα πρέπει να αποθηκεύεται η πρόοδος του χρήστη και να του δίνεται η δυνατότητα να συνεχίσει αυτό που έκανε αργότερα, ακόμη και σε κάποια άλλη συσκευή. Ένα παράδειγμα είναι όταν ένας χρήστης ξεκινάει τις αγορές του σε ένα e-shop, προσθέτει κάποια προϊόντα στο ηλεκτρονικό καλάθι, αλλά διακόπτεται και επιστρέφει για να ολοκληρώσει την αγορά του αργότερα. Αν επιστρέψει και συνειδητοποιήσει ότι τα προϊόντα που πρόσθεσε στο καλάθι έχουν χαθεί, αυξάνεται για εσένα η πιθανότητα να χάσεις αυτήν την πώληση.

Κάθε επιχείρηση που ενδιαφέρεται για την online παρουσία της οφείλει να δώσει έμφαση στη σχεδίαση της ιστοσελίδας της για κινητές συσκευές. Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές, μπορείς να είσαι βέβαιος ότι η σχεδίαση αυτή έχει γίνει με το σωστό τρόπο!

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας