Πώς να μετρήσεις την αποδοτικότητα του site σου

Είναι το site σου αποδοτικό;

Ένα site δεν είναι απλώς μία όμορφη σελίδα στο ίντερνετ. Είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ μίας επιχείρησης, που καθορίζει την εικόνα της και το πώς θα προσεγγίσει νέους πελάτες online. Έχει, λοιπόν, μεγάλη σημασία να γνωρίζουμε πόσο αποτελεσματικό είναι το site της επιχείρησής μας, ώστε να κάνουμε τα απαραίτητα βήματα για τη βελτίωσή του.

Πώς μπορούμε, όμως, να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα ενός site; Ας δούμε ορισμένους από τους κυριότερους τρόπους.

Συνολικοί επισκέπτες

Πόσα άτομα επισκέπτονται το site μας κάθε ημέρα/εβδομάδα/μήνα; Πόσοι από αυτούς είναι νέοι επισκέπτες και πόσοι επιστρέφουν στο site μας; Πρόκειται για έναν από τους πιο απλούς τρόπους για να μετρήσουμε πόσο επιτυχημένο είναι ένα site και πόσο αποτελεσματικές είναι οι ενέργειες μάρκετινγκ που κάνουμε, καθώς και το αν αυξάνεται ή μειώνεται με τον καιρό η επισκεψιμότητα.

Επισκεψιμότητα από οργανικά αποτελέσματα

Πέρα από τη συνολική επισκεψιμότητα, σημασία έχει πιο συγκεκριμένα και η επισκεψιμότητα από τα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ένα site που θεωρείται ποιοτικό από τις μηχανές αναζήτησης εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα και προσελκύει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Πρόκειται για μία από τις κυριότερες δωρεάν πηγές επισκεψιμότητας και μπορεί να βελτιωθεί με τις κατάλληλες ενέργειες SEO στο site.

Κατάταξη λέξεων-κλειδιών

Σε συνδυασμό με την επισκεψιμότητα από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, υπάρχουν εργαλεία που σου επιτρέπουν να μάθεις τη μέση σειρά κατάταξης στα αποτελέσματα για διάφορες λέξεις-κλειδιά. Γενικά, ο στόχος είναι το site σου να εμφανίζεται σε όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση για λέξεις-κλειδιά που είναι σχετικές με την επιχειρηματική σου δραστηριότητα. Για παράδειγμα, μία επιχείρηση που κατασκευάζει ιστοσελίδες θέλει να εμφανίζεται σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα όταν κάποιος αναζητά τους όρους “κατασκευή ιστοσελίδας”.

Bounce rate

Μία επίσκεψη είναι σημαντική μόνο αν κάποιος παραμείνει στο site σου. Το bounce rate μετράει πόσοι επισκέφθηκαν μόνο μία σελίδα και έφυγαν, χωρίς να κάνουν κλικ κάπου αλλού. Ένα χαμηλό bounce rate φανερώνει ένα καλό site, με ποιοτικό design και ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Χρόνος στο site και προβολές σελίδων

Μαζί με το bounce rate, ενδείξεις για το πόσο ενδιαφέρον και χρήσιμο είναι ένα site είναι και ο μέσος χρόνος που περνάει κάποιος σε αυτό και το πόσες σελίδες επισκέπτεται κατά μέσο όρο. Ωστόσο, ανάλογα με το site και την επιχείρηση, το ότι περνάει κάποιος πολύ χρόνο σε αυτό μπορεί να είναι και ένδειξη ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα στην εμπειρία χρήστη. Αν ο στόχος σου είναι κάποιος να ακολουθήσει ορισμένα βήματα και να πραγματοποιήσει μία ενέργεια, οποιαδήποτε καθυστέρηση αποτελεί εμπόδιο για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Μετατροπές

Σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς στόχους που έχουμε θέσει, ορίζουμε ορισμένες ενέργειες που επιθυμούμε να πραγματοποιήσει κάποιος που επισκέπτεται το site μας. Οι ενέργειες αυτές μπορεί να είναι η πραγματοποίηση κάποιας αγοράς, η εγγραφή στο newsletter, η συμπλήρωση μίας φόρμας επικοινωνίας ή οτιδήποτε άλλο. Σε ένα εργαλείο Analytics μπορούν να οριστούν και να μετρώνται αυτές οι μετατροπές.

Ταχύτητα φόρτωσης

Οι σελίδες στο site σου θα πρέπει να φορτώνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, ιδανικά σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Μία ταχύτητα φόρτωσης μεγαλύτερη από 5 δευτερόλεπτα κρίνεται ως ιδιαίτερα αρνητική για την εμπειρία χρήστη και μπορεί να απομακρύνει πολλούς επισκέπτες.

Μη λειτουργικοί σύνδεσμοι

Πολλές φορές, όταν κατασκευάζεται ή όταν αναβαθμίζεται ένα site δημιουργούνται πολλοί σύνδεσμοι που δεν οδηγούν πουθενά, πράγμα που συμβάλει σε μία αρνητική εμπειρία χρήστη. Οι σύνδεσμοι αυτοί θα πρέπει είτε να διορθωθούν είτε να αφαιρεθούν.

Backlinks

Πρόκειται για συνδέσμους που οδηγούν από άλλα sites στο δικό μας. Πρόκειται για μία καλή ένδειξη ότι το περιεχόμενό μας είναι ποιοτικό και θέλουν να το μοιραστούν άτομα online.

Η συμπεριφορά των χρηστών και οι ιστοσελίδες εξελίσσονται διαρκώς. Επομένως, θα πρέπει όλα όσα αναφέραμε παραπάνω να παρακολουθούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Έτσι, μπορούμε να εντοπίσουμε πιθανά προβλήματα που προκύπτουν και να βλέπουμε αν η απόδοση του site μας βελτιώνεται με τον καιρό.

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας