Όταν μιλάμε για Programmatic Advertising αναφερόμαστε στη χρήση αυτοματοποίησης για την αγορά και πώληση διαφημιστικού χώρου για τοποθέτηση διαφημίσεων. Παραδοσιακά, για την τοποθέτηση μίας διαφήμισης πρέπει να προηγηθεί μία μακρά και κοπιαστική διαδικασία διαπραγματεύσεων και δημοπρασιών. Με το programmatic advertising, η διαδικασία αυτή λαμβάνει χώρα μόλις σε λίγα δευτερόλεπτα. Πώς γίνεται αυτό; Με την αξιοποίηση τεχνητής νοημοσύνης που καθορίζει πού και πότε θα εμφανιστεί μία διαφήμιση.
Πώς λειτουργεί το Programmatic Advertising;
Συνοπτικά, η διαδικασία έχει ως εξής:
- Ο ιδιοκτήτης ενός site έχει καθορίσει τις τοποθεσίες που “πουλάει” για την εμφάνιση διαφημίσεων.
- Κάποιος επισκέπτεται το site.
- Αμέσως, ξεκινά μία διαδικασία δημοπρασίας που καθορίζει ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί.
- Το ποια διαφήμιση θα κερδίσει τη δημοπρασία εξαρτάται από το πόσο σχετική είναι με το χρήστη και το site που επισκέπτεται, αλλά και από το ποιος διαφημιστής είναι διατεθειμένος να υποβάλει την υψηλότερη προσφορά.
- Η διαφήμιση εμφανίζεται στο χρήστη.
- Ο χρήστης (ευελπιστούμε ότι) κάνει κλικ στη διαφήμιση και επισκέπτεται το δικό μας site.
Στην ουσία, ένα brand φτιάχνει τα δημιουργικά της διαφήμισης, ορίζει τον προϋπολογισμό, ρυθμίζει τις παραμέτρους και κάνει συχνά βελτιστοποίησή της, αλλά αφήνει την τεχνητή νοημοσύνη να καθορίσει πού και σε ποιον θα εμφανιστεί η διαφήμιση.
Ποια είναι τα οφέλη του Programmatic Advertising;
- Εξατομίκευση: Το κατάλληλο δημιουργικό και το κατάλληλο μήνυμα εμφανίζεται στο κατάλληλο άτομο.
- Προηγμένη στόχευση: Μπορείς να στοχεύσεις στο κατάλληλο κοινό και να εντοπίσεις κοινό με συγκεκριμένες προτιμήσεις, συνήθειες και δημογραφικά χαρακτηριστικά.
- Δεδομένα σε πραγματικό χρόνο: Με το programmatic advertising συλλέγεται ένας μεγάλος όγκος δεδομένων που μπορούν να σε βοηθήσουν να κατανοήσεις καλύτερα το κοινό σου και να βελτιώσεις περαιτέρω τις διαφημιστικές σου καμπάνιες.
- Εξοικονόμηση χρόνου: Η αυτοματοποίηση χρονοβόρων διαδικασιών σημαίνει ότι κερδίζεις χρόνο που μπορεί να αξιοποιηθεί στη βελτίωση της διαφημιστικής σου στρατηγικής.
- Μετατροπές και υψηλό ROI: Το programmatic advertising στοχεύει στην απόκτηση μετατροπών, πχ. πωλήσεων ή οποιωνδήποτε άλλων επιθυμητών ενεργειών για την επιχείρησή σου και έχει πολύ υψηλή επιστροφή χρημάτων σε σχέση με την επένδυση.
Γενικότερα, λόγω της υψηλής του απόδοσης σε σχέση με το κόστος, το programmatic είναι ίσως η καλύτερη αξιοποίηση του διαφημιστικού budget των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Πώς να αξιοποιήσεις τα οφέλη του Programmatic Advertising;
Όλες οι σύγχρονες online διαφημιστικές πλατφόρμες προσφέρουν δυνατότητες για programmatic advertising. Μία μικρή ή μεσαία επιχείρηση μπορεί πολύ εύκολα να επωφεληθεί από τις προηγμένες programmatic δυνατότητες της Google, με την πλατφόρμα Google Ads, και της Meta, με τις διαφημίσεις στο Facebook και το Instagram.
Μία από τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στο programmatic advertising είναι οι νέου τύπου καμπάνιες Μέγιστης απόδοσης της Google. Με αυτόν τον τύπο καμπάνιας αυτοματοποιείται η διαδικασία εμφάνισης διαφημίσεων σε όλα τα κανάλια της Google (Αναζήτηση, Display, YouTube, κ.α.), προκειμένου να προσεγγιστεί ο ιδανικός πελάτης, όπου κι αν βρίσκεται αυτός.
Ποιο είναι το κόστος;
Το κόστος καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως ο ανταγωνισμός, η περίοδος του χρόνου και οι στόχοι που έχουμε θέσει για την καμπάνια μας.
Για παράδειγμα, αν ο στόχος σου είναι να προωθήσεις το brand σου ή ένα νέο προϊόν (καμπάνια awareness), το κόστος μπορεί να βασίζεται στο μοντέλο CPM, δηλαδή κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις. Το CPM κυμαίνεται συνήθως από 0,50€ έως 2€. Αν ο στόχος σου είναι να λάβεις επισκέψεις στο site σου, η χρέωση γίνεται ανά κλικ στη διαφήμιση (CPC – Cost per Click).
Ποια είναι τα βήματα για το στήσιμο μίας programmatic καμπάνιας;
- Καθορίζεις τους στόχους σου. Θέλεις να γνωστοποιήσεις την ύπαρξη ενός νέου προϊόντος; Να λάβεις τα στοιχεία επικοινωνίας δυνητικών πελατών; Να αυξήσεις τις πωλήσεις σου; Οι στόχοι θα πρέπει να είναι σαφείς από την αρχή.
- Καθορίζεις το κοινό στο οποίο θέλεις να στοχεύσεις. Θα πρέπει να έχεις μία σαφή επίγνωση του κοινού σου και των υποομάδων που το απαρτίζουν, ώστε να μπορείς να κάνεις την κατάλληλη στόχευση.
- Επιλέγεις μία διαφημιστική πλατφόρμα. Το Google Ads ή/και το Facebook είναι δύο πολύ καλές πλατφόρμες για να ξεκινήσεις την online διαφήμιση.
- Στήνεις και τρέχεις την πρώτη σου programmatic διαφημιστική καμπάνια. Δημιούργησε μία καμπάνια σύμφωνα με τους στόχους που έχεις θέση και την ιδανική στόχευση.
- Βελτιστοποιείς την καμπάνια σου σύμφωνα με τα insights και τα analytics που λαμβάνεις. Όσο “τρέχει” μία καμπάνια λαμβάνεις πολύτιμα δεδομένα για την επίδοσή της και το κοινό σου, που μπορείς να αξιοποιήσεις για να βελτιστοποιήσεις τις παραμέτρους της.
Αναρωτιέσαι ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος online διαφήμισης για την επιχείρησή σου; Επικοινώνησε σήμερα με τη Dataspot για να συζητήσουμε για το πώς θα πετύχεις τους δικούς σου επιχειρηματικούς στόχους και πώς θα αξιοποιήσεις το διαφημιστικό σου budget με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.