Branding – Πώς να αναπτύξεις τη φωνή του brand σου και να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό

Branding - Πώς να αναπτύξεις τη φωνή του brand σου

Το brand σου είναι αυτό που είσαι, η ταυτότητα και οι αξίες της επιχείρησής σου. Όπως κάθε άνθρωπος έχει τη δική του προσωπικότητα, έτσι και κάθε brand έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, όλα αυτά τα στοιχεία που οι καταναλωτές συνδέουν με αυτό και βλέπουν ως αναπόσπαστα κομμάτια του.

Αυτά μπορεί να είναι το όνομα της επιχείρησης, διάφορα σλόγκαν, χρώματα, ακόμη και ήχοι και μουσική που είναι συνδεδεμένα με αυτήν. Μπορεί, ακόμη, να είναι η γενικότερη αίσθηση που προκαλεί σε κάποιον η επιχείρηση. Τι είναι αυτό που εκλαμβάνουν οι καταναλωτές από την επιχείρησή σου; Ειλικρίνεια, αυθεντικότητα, χιούμορ; Όλα αυτά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας του brand σου.

Κάθε brand θα πρέπει να έχει μία ιδαίτερη εικόνα που θα προβάλλει προς τα έξω, για να μπορέσει να ξεχωρίσει από τα άλλα, να παραμείνει στη μνήμη των πελατών του και να δημιουργήσει αυθεντικές σχέσεις μαζί τους. Για ένα brand που ξεχωρίζει και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, κάθε μελλοντική πώληση γίνεται ευκολότερη.

Τι είναι η φωνή ενός brand;

Η εταιρική σου φωνή ή γλώσσα είναι ο ιδιαίτερος τρόπος με τον οποίο επικοινωνείς με τους πελάτες σου και εκφράζεις την εταιρική σου ταυτότητα. Πρόκειται για τις λέξεις ή ακόμη και τις εικόνες που χρησιμοποιεί μία επιχείρηση σε κάθε κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες της για να εκφράσει τις αξίες της, να μιλήσει για τα προϊόντα της ή οτιδήποτε άλλο.

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει συνοχή στη γλώσσα που χρησιμοποιεί το brand σου σε κάθε κανάλι μάρκετινγκ. Είτε πρόκειται για το site σου, τους λογαριασμούς σου στα κοινωνικά δίκτυα, την επικοινωνία με mail, το brand σου πρέπει να παρουσιάζεται με συνεκτικό τρόπο και να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο.

Ας δούμε, λοιπόν, πώς θα καλλιεργήσεις τη φωνή του brand σου και πώς θα σιγουρευτείς ότι υπάρχει συνοχή στον τρόπο που επικοινωνείς με τους πελάτες σου.

Πώς θα αναπτύξεις τη φωνή του brand σου;

Για να αναπτύξεις τη φωνή του brand σου πρέπει να λάβεις υπόψη δύο πράγματα: (1) τι σημαίνει το brand σου για ‘σένα και (2) ποιο είναι το κοινό σου.

Τι σημαίνει το brand σου για ‘σένα;

Για να αναπτύξεις την εταιρική σου φωνή θα πρέπει αρχικά να έχεις μία σαφή επίγνωση της εταιρικής σου ταυτότητας. Ποια είναι η κουλτούρα του brand σου, ποιες οι αξίές του και ποια εικόνα θέλεις να προβάλεις προς τα έξω;

Επίσης, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ποια είναι η αποστολή του brand σου. Κάθε brand, ανεξαρτήτως κλάδου, έχει ή πρέπει να έχει μία αποστολή, είτε αυτή είναι να φτιάξει τα πιο ποιοτικά παπούτσια, να παρέχει τις καλύτερες ασφαλιστικές υπηρεσίες, να παρέχει οικονομικά προϊόντα τεχνολογίας ή οτιδήποτε άλλο. Η αποστολή σου θα διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τη γλώσσα επικοινωνίας με τους πελάτες σου.

Ποιο είναι το κοινό σου;

Για τη διαμόρφωση της εταιρικής σου φωνής πρέπει, επίσης, να γνωρίζεις ποιο είναι το κοινό σου. Πώς θα το κάνεις αυτό;

  • Μίλησε απευθείας μαζί τους: Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να γνωρίσεις το κοινό σου είναι η άμεση επικοινωνία με αυτό. Μέσα από την τηλεφωνική επικοινωνία, την επικοινωνία με mail ή ακόμη και πρόσωπο με πρόσωπο, μπορείς να μάθεις τους πελάτες σου, τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις τους. Πώς βλέπουν το brand σου και τι είναι αυτό που τους κάνει να προτιμούν το δικό σου brand έναντι άλλων; 
  • Σύλλεξε πληροφορίες μέσω εργαλείων Analytics: Στον ψηφιακό κόσμο υπάρχουν πολύ ισχυρά εργαλεία που σου επιτρέπουν να συλλέξεις ανώνυμα στατιστικά για το κοινό σου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Ποιοι είναι αυτοί που επισκέπτονται το site σου; Ποιοι αλληλεπιδρούν με τα προφίλ σου στα κοινωνικά δίκτυα ή με τις διαφημίσεις σου online; Όταν έχεις αυτές τις πληροφορίες, μπορείς να προσαρμόσεις αντιστοίχως τη γλώσσα και το ύφος σου, καθώς επίσης και τις ενέργειες μάρκετινγκ που κάνεις.
  • Διάβασε τις κριτικές: Για να καταλάβεις τι είναι αυτό που θέλει το κοινό σου από ‘σένα, δώσε έμφαση στις κριτικές που αφήνουν. Έτσι θα μάθεις πώς χρησιμοποιούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, πώς το brand σου προσθέτει αξία στη ζωή τους και πού αποτυγχάνεις ίσως να ανταποκριθείς στις προσδοκίες τους.
  • Δημιούργησε personas: Όταν έχεις συλλέξει όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείς για το κοινό σου, μπορείς να προχωρήσεις στην τμηματοποίησή του σύμφωνα με τις συμπεριφορές και τις προτιμήσεις. Δε θα υπάρχει απόλυτη ομοιομορφία στο κοινό σου και το να γνωρίζεις τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά τους, καθώς επίσης και τις πιθανές διαφορές μεταξύ τους, θα σου δώσει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις τη γλώσσα σου για να έχεις απήχηση σε κάθε τμήμα ξεχωριστά.

Το ποιες είναι οι αξίες και οι στόχοι της επιχείρησής σου, λοιπόν, καθώς επίσης και ποιο είναι το κοινό σου θα καθορίσει τη γλώσσα του brand σου. Τι περιλαμβάνει πιο συγκεκριμένα η “γλώσσα” ενός brand; Τα πάντα, από τον τρόπο γραφής, το λογότυπο, τα χρώματα, τις εικόνες, ακόμη και τη γραμματοσειρά και τις υπογραφές στα mail σου.

Είναι, επομένως, όπως αναφέραμε πιο πάνω, πολύ σημαντικό να υπάρχει συνοχή σε όλα αυτά τα στοιχεία σε κάθε κανάλι επικοινωνίας.

Πώς θα βεβαιωθείς ότι το brand σου έχει συνοχή;

  • Λογότυπο: Το λογότυπό σου είναι το κύριο αναγνωριστικό στοιχείο του brand σου. Είναι αυτό που κάνει σαφές και υπενθυμίζει στο κοινό σου ποιος είσαι και θα πρέπει να εμφανίζεται παντού.
  • Προσωπικότητα του brand σου: Προσπάθησε να περιγράψεις το brand σου σα να είναι άνθρωπος. Πώς θα ήταν αυτός ο άνθρωπος; Αστείος; Φιλικός; Αλτρουιστικός; Το ποια είναι η προσωπικότητα του brand σου θα καθορίσει τον τρόπο γραφής και κάθε επικοινωνία σου μαζί τους.
  • Εικόνες: Καθόρισε τι είδους εικόνες και χρώματα είναι “αποδεκτά” για χρήση στα κανάλια επικοινωνίας σου. Τι θα απεικονίζουν οι εικόνες; Ποια είναι τα συναισθήματα που θέλεις να μεταδίδεις μέσα από αυτές;
  • Σαφείς κατευθυντήριες γραμμές: Δημιούργησε έγγραφα με σαφείς οδηγίες για το πώς θα γίνεται η επικοινωνία με το κοινό σου, πώς θα χρησιμοποιείται το λογότυπο, τα διάφορα γραφικά, το ύφος που θα πρέπει να τηρείται σε κάθε κείμενο, κτλ. Φρόντισε κάθε εργαζόμενος στην επιχείρηση να έχει εύκολη πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες. 

Το να υπάρχει συνοχή στον τρόπο που παρουσιάζεται ένα brand είναι σήμερα πιο σημαντικό από ποτέ, αν θέλει να ξεχωρίσει μέσα από τον τεράστιο ανταγωνισμό. Ένα brand με ισχυρή φωνή θα πρέπει να παρουσιάζεται με τον ίδιο τρόπο σε κάθε μέσο επικοινωνίας, ακόμη κι αν είναι διαφορετικές ομάδες που είναι υπεύθυνες για καθένα από αυτά.

Χρησιμοποίησε τον παρακάτω πίνακα ως πρότυπο για να εντοπίσεις τα τρία κυριότερα χαρακτηριστικά της φωνής του brand σου.

Χαρακτηριστικά φωνής

Περιγραφή

Πώς πρέπει να γράφουμε

Εμπιστοσύνη

Κερδίζουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας μέσα από την ποιότητα των υπηρεσιών μας και τον επαγγελματισμό μας.

Δίνουμε στους πελάτες τους λόγους για τους οποίους πρέπει να μας εμπιστευτούν.

Χιούμορ

Δεν παίρνουμε τους εαυτούς μας πολύ στα σοβαρά.

Κάνουμε αστεία, χρησιμοποιούμε λογοπαίγνια και κάνουμε αναφορές σε θέματα που είναι δημοφιλή τη συγκεκριμένη εποχή.

Εξυπηρετικότητα

Θέλουμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας, παρέχοντάς τους χρήσιμες και εύκολα καναοητές πληροφορίες.

Δίνουμε χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες. Αναγνωρίζουμε τις πιθανές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι πελάτες μας και παρέχουμε λύσεις. 

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας