Έχουμε μιλήσει εκτενώς στο blog για το πόσο σημαντική είναι η online παρουσία μίας επιχείρησης για την επιτυχία της. Μία ισχυρή online παρουσία οδηγεί σε αύξηση της αναγνωρισιμότητας ενός brand και καθιστά εφικτή την προσέγγιση περισσότερων πελατών, καθώς σου επιτρέπει να συνδεθείς με αυτούς όπου κι αν βρίσκονται. Είναι πλέον αναμενόμενο ότι θα μπορέσει κάποιος να βρει ό,τι ψάχνει στο ίντερνετ και η επιτυχία της επιχείρησής σου εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το αν βρίσκεται εκεί την κατάλληλη στιγμή, έτοιμη να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών.
Πώς, όμως, θα το κάνεις αυτό; Ας δούμε ορισμένες από τις κυριότερες στρατηγικές που μπορείς να αξιοποιήσεις.
Δημιούργησε ένα σύγχρονο και αξιόπιστο site
Ίσως το πρώτο και σημαντικότερο βήμα για τη μετάβαση μίας επιχείρησης online. Μία επιχείρηση θα πρέπει να έχει τη δική της ιστοσελίδα, όπου θα παρέχει στους δυνητικούς πελάτες της όλες τις πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν. Ανάλογα με τη φύση της επιχείρησης, ένα site μπορεί να είναι η online εκδοχή του φυσικού σου καταστήματος ή να είναι το μέρος όπου θα μπορεί κανείς να βρει πληροφορίες για το brand, την ιστορία του, τις υπηρεσίες, τους τρόπους επικοινωνίας, κ.α.
Αλλά μία απλή ιστοσελίδα που θα περιλαμβάνει όλες αυτές τις πληροφορίες δεν αρκεί. Οι πελάτες σου πλέον έχουν υψηλές προσδοκίες, επομένως θα πρέπει η ιστοσελίδα να έχει σύγχρονο σχεδιασμό, εύκολη πλοήγηση και να πληροί όλες τις τελευταίες προδιαγραφές, προκειμένου να εμπνέει εμπιστοσύνη και να θέλει κάποιος να πλοηγηθεί και να κάνει τις αγορές του.
Βελτιστοποίησε το site σου για εμφάνιση στις μηχανές αναζήτησης
Το πόσο ωραίο αισθητικά και χρήσιμο είναι το site σου δεν έχει καμία σημασία αν κανείς δεν μπορεί να το βρει. Είναι, επομένως, πολύ σημαντικό να βελτιστοποιηθεί, ούτως ώστε να εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν κάποιος αναζητά κάτι σχετικό. Η κατάταξη του site σου στα αποτελέσματα αναζήτησης καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το πόση επισκεψιμότητα θα λαμβάνει, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν κάνουν κλικ πέρα από τα 5 πρώτα αποτελέσματα που εμφανίζονται.
Ποιες είναι, λοιπόν, οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε ένα site προκειμένου να αυξηθεί η κατάταξή του στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης; Μάθε για τις τεχνικές SEO που μπορείς να ξεκινήσεις να εφαρμόζεις σήμερα στο site σου.
Δημιούργησε ποιοτικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο
Ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για να διευρύνεις το κοινό σου και να αποκτήσεις και να διατηρήσεις πελάτες που θα έχουν τη μεγαλύτερη αξία για την επιχείρησή σου είναι να παρέχεις δωρεάν περιεχόμενο με εκπαιδευτικό ή ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Ένα brand που επικοινωνεί με τους πελάτες του μόνο με προωθητικά μηνύματα, γρήγορα θα χάσει το ενδιαφέρον των χρηστών. Αντίθετα, θα είναι πιο πρόθυμοι να αλληλεπιδράσουν με ένα brand το οποίο παρέχει περιεχόμενο που έχει αξία για αυτούς. Τι θα είναι αυτό το περιεχόμενο; Μπορεί να είναι οτιδήποτε, από κείμενα σε blog και οδηγούς για το πώς να επωφεληθούν στο μέγιστο από ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, μέχρι βίντεο και διαδραστικά quiz. Οτιδήποτε έχει ενδιαφέρον για το κοινό σου και θα θέλει να το μοιραστεί. Μία στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου είναι βέβαιο ότι θα έχει τεράστιο όφελος για την επιχείρησή σου μακροπρόθεσμα.
Αξιοποίησε τα κοινωνικά δίκτυα
Για να προσεγγίσεις νέους πελάτες που θα ενδιαφερθούν για το brand σου θα πρέπει να βρίσκεσαι εκεί που βρίσκονται αυτοί. Πού περνάνε τον περισσότερο χρόνο τους οι χρήστες στο ίντερνετ; Φυσικά, στα κοινωνικά δίκτυα, σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram. Το να βρίσκεσαι εκεί, λοιπόν, σου προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για διεύρυνση του κοινού σου και για επικοινωνία με αυτό. Το ποιες είναι οι ιδανικές πλατφόρμες εξαρτάται από τον τύπο της επιχείρησης και το κοινό που θέλει να προσεγγίσει. Μάθε πώς η διαφήμιση στο Instagram μπορεί να ωφελήσει το brand σου.
Τρέξε online διαφημιστικές καμπάνιες
Ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να διευρύνεις την online παρουσία σου και να προσεγγίσεις περισσότερους δυνητικούς πελάτες είναι η online διαφήμιση. Υπάρχουν πολλές επιλογές για διαφήμιση στο ίντερνετ και με τις προηγμένες δυνατότητες στόχευσης που προσφέρονται μπορείς να εντοπίσεις και να προσεγγίσεις το ιδανικό κοινό για την επιχείρησή σου.
Έχεις τη δυνατότητα να προβάλεις διαφημίσεις στα αποτελέσματα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, σε ιστοσελίδες με περιεχόμενο σχετικό με το περιεχόμενο της διαφήμισής σου και στα κοινωνικά δίκτυα. Μπορείς ακόμη και να επαναστοχεύσεις το κοινό που έχει αλληλεπιδράσει με κάποιον τρόπο με την επιχείρησή σου στο παρελθόν. Οι δυνατότητες είναι πραγματικά απεριόριστες με την online διαφήμιση. Διάβασε για όλες τις εναλλακτικές.
Στον πραγματικό κόσμο μπορείς να βρίσκεσαι μόνο σε ένα μέρος τη φορά. Αλλά στο ίντερνετ μπορείς να βρίσκεται παντού και οπουδήποτε βρίσκονται οι δυνητικοί σου πελάτες. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να αναπτύξει μία ισχυρή digital παρουσία, προκειμένου να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της, την αξιοπιστία της και, κατ’ επέκταση, τα κέρδη της. Από την εμπειρία μας, οι στρατηγικές που αναλύσαμε παραπάνω θα πρέπει να αποτελούν το θεμέλιο για την online παρουσία μίας επιχείρησης. Σε επόμενο άρθρο θα παρουσιάσουμε επιπλέον στρατηγικές για την ενίσχυση της digital παρουσίας μίας επιχείρησης.