Όταν μιλάμε για συμβατικό μάρκετινγκ, αναφερόμαστε σε κάθε προωθητική ενέργεια που λαμβάνει χώρα σε “παραδοσιακά” μέσα, όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, ο τύπος ή οι διαφημιστικές πινακίδες σε δημόσιους χώρους. Με την εξάπλωση της χρήσης του διαδικτύου, όμως, έχουν προκύψει πολλές νέες ευκαιρίες για προώθηση στον ψηφιακό κόσμο. Ένα brand έχει πλέον φαινομενικά άπειρες επιλογές για προώθηση σε διάφορες ιστοσελίδες, στις μηχανές αναζήτησης, στα κοινωνικά δίκτυα και όχι μόνο. Με τόσες επιλογές, όμως, είναι δύσκολο για έναν επιχειρηματία να αποφασίσει πού να εστιάσει τους πόρους του. Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του online μάρκετινγκ σε σχέση με το συμβατικό, για να λάβεις τις σωστές αποφάσεις για την προώθηση της επιχείρησής σου.
+ Reach
Με το ψηφιακό μάρκετινγκ, το διαφημιστικό σου μήνυμα είναι εφικτό να “φτάσει” έναν τεράστιο αριθμό ατόμων. Το μεγαλύτερο ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού βρίσκεται ήδη στο διαδίκτυο, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να προσεγγίσεις κάθε πιθανό πελάτη σου, οποιασδήποτε ηλικίας, οπουδήποτε κι αν βρίσκεται. Έχεις τη δυνατότητα να εμφανίσεις τη διαφήμισή σου σχεδόν οπουδήποτε υπάρχει μεγάλη επισκεψιμότητα, σε κοινωνικά δίκτυα, στα αποτελέσματα αναζήτησης και σε οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα.
+ Κόστος
Σε σχέση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ, μία διαφημιστική καμπάνια στον ψηφιακό κόσμο έχει χαμηλότερο κόστος. Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, μπορεί να προσεγγιστεί μεγαλύτερος αριθμός ατόμων με χαμηλότερη επένδυση και μπορούν να εξοικονομηθούν χρήματα στοχεύοντας μόνο σε δυνητικούς πελάτες και όχι σε άτομα που δεν είναι πιθανό να ενδιαφερθούν για την επιχείρησή σου. Ειδικότερα για μία μικρότερη επιχείρηση με περιορισμένο budget, το ψηφιακό μάρκετινγκ ίσως είναι ο μοναδικός τρόπος για προσέγγιση πελατών, με άμεσα αποτελέσματα.
+ Στόχευση
Το ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει μία άνευ προηγουμένου δυνατότητα για στόχευση στο κατάλληλο κοινό και για ανακάλυψη δυνητικών πελατών. Υπάρχουν δυνατότητες για στόχευση σύμφωνα με τα δημογραφικά στοιχεία, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τη δραστηριότητα των χρηστών online κλπ.
+ Δυνατότητα μέτρησης
Η διαδικασία μέτρησης της απόδοσης των διαφημιστικών καμπανιών σου, μία παραδοσιακά δύσκολη και σύνθετη διαδικασία, απλοποιείται πραγματικά στον ψηφιακό κόσμο. Σχεδόν τα πάντα είναι άμεσα μετρήσιμα. Μπορείς να μάθεις πόσες φορές και πού εμφανίστηκαν οι διαφημίσεις σου, πόσα άτομα αλληλεπίδρασαν με αυτές και πόση επιρροή άσκησαν στις ακόλουθες αποφάσεις ενός ατόμου να προβεί σε αγορά ή σε οποιαδήποτε άλλη μετατροπή. Στη συνέχεια, μπορείς να αξιοποιήσεις τις πληροφορίες αυτές για να βελτιώσεις τις καμπάνιες σου.
+ Περιθώριο λάθους
Μία διαφημιστική καμπάνια online μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάξει, να βελτιωθεί ή να διακοπεί. Αυτό σημαίνει ότι ένα λάθος δεν κοστίζει τόσο, σε αντίθεση με τα μέσα παραδοσιακού μάρκετινγκ, όπου οποιοδήποτε λάθος είναι μη αναστρέψιμο και μπορεί να αποβεί καταστρεπτικό για μία επιχείρηση.
— Ανταγωνισμός
Ακριβώς λόγω του μεγαλύτερου εύρους και του χαμηλότερου κόστους του ψηφιακού μάρκετινγκ, υπάρχει και περισσότερος ανταγωνισμός. Υπάρχουν πολλές άλλες επιχειρήσεις που στοχεύουν στο ίδιο κοινό με εσένα και για να καταφέρεις να ξεχωρίσεις θα πρέπει να έχεις μία έξυπνα διαμορφωμένη στρατηγική και ένα πραγματικά ενδιαφέρον διαφημιστικό μήνυμα.
— Χρόνος
Το ψηφιακό μάρκετινγκ απαιτεί επίσης μεγάλη επένδυση σε χρόνο. Πέρα από το συνήθως χρονοβόρο αρχικό “στήσιμο” της στρατηγικής μας, στη συνέχεια χρειάζεται και διαρκής παρακολούθηση των επιδόσεων της, βελτιστοποίηση και εξέλιξή της. Στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο online τοπίο, είναι πιθανό μία αποτελεσματική στρατηγική μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο να πάψει να είναι αποτελεσματική την επόμενη.
Αν και το παραδοσιακό μάρκετινγκ εξακολουθεί να έχει μεγάλη ισχύ, με πολλές επιχειρήσεις να επενδύουν μεγάλα ποσά σε αυτό, είναι πλέον σαφής μία στροφή προς τον ψηφιακό κόσμο, με όλο και περισσότερες καμπάνιες να λαμβάνουν χώρα είτε και σε παραδοσιακά μέσα και online είτε αποκλειστικά online. Ίσως η online προώθηση να είναι το επόμενο βήμα και για τη δική σου επιχείρηση.