Αποφασίσατε να ξεκινήσετε το δικό σας eshop ή τη δική σας ιστοσελίδα. Απολύτως σχετικό με τα προϊόντα & τις υπηρεσίες που θα προσφέρετε, το domain name είναι καθοριστικό για την επιτυχία του site σας.
Πριν αποφασίσετε λοιπόν για την κατοχύρωση ενός domain name, θα ήταν καλό να σκεφτείτε κάποια βασικά facts για την επιχείρηση σας και το κοινό της.
- Το domain name πρέπει να είναι απόλυτα συναφές με αυτό που προσφέρετε
- Αποφύγετε τις πολλές λέξεις, δύο είναι ιδανικές
- Προσπαθήστε να είναι συναφές με το λογότυπο σας
- Δώστε σημασία στην κατάληξη .gr, .com, .eu κλπ.
Όποια κι αν είναι η απόφαση σας σιγουρευτείτε πως το domain name που θα επιλέξετε θα είναι κάτι μοναδικό κι εύκολο στη χρήση. Να έρχεται εύκολα στο μυαλό των δυνητικών σας πελατών και να εκφράζει το brand & την ταυτότητα σας.
Χρειάζεστε επιπλέον βοήθεια για την εύρεση του κατάλληλου domain name? Διαβάστε παρακάτω!
Η επιλογή domain name για την επιχείρηση σας είναι μία σοβαρή απόφαση που θα χρειαστεί να πάρετε. Πρόκειται για ένα παράγοντα που θα επηρεάσει τη δημοτικότητα της επιχείρηση σας. Δώστε χρόνο στην απόφαση του domain name, γιατί αυτό είναι που θα σας ακολουθεί για αρκετό καιρό στο μέλλον. Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μία γραμμή καθοδήγησης για την επιλογή επιτυχημένου και καθοριστικού domain name της επιχείρησης σας.
1. Προσδιορίστε την αγορά στην οποία θέλετε να απευθυνθείτε
Όπως γνωρίζετε ή θα έχετε παρατηρήσει, υπάρχουν πολλές καταλήξεις στα domain names, όπως για παράδειγμα το .gr το .com και πολλά άλλα. Επιλέγοντας τη σωστή κατάληξη προσδιορίζετε και την αγορά στην οποία θέλετε να απευθυνθείτε. Εάν για παράδειγμα η επιχείρηση σας δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, τότε μη διστάσετε να αγοράσετε την .gr κατάληξη για την ιστοσελίδα σας.
2. Προφέρεται εύκολα και γράφεται εύκολα;
Πολύ σημαντικό να μπορεί το κοινό σας να γράψει εύκολα το domain name σας, αλλά και να το προφέρει. Καλό θα ήταν να αποφύγετε λέξεις που έχουν δύο ίδια γράμματα, καθώς και λέξεις με πολλά “ι” (1). Επίσης, υπάρχουν γράμματα που δημιουργούν διλήμματα στο κοινό όπως το “b” με “v”, το “o” με “w” και λοιπά. Προσπαθήστε να κρατήσετε το domain name σας καθαρό όσον αφορά τη προφορά του και ξεκάθαρο όσον αφορά τη γραφή του, προς αποφυγή συγχύσεων. Υπάρχουν αρκετά εργαλεία online τα οποία μπορούν βάσει λέξεων κλειδιών που δίνετε, να σας παράγουν domain names, ομόρριζα αυτών, παρόμοια, ή ακόμα και συνδυαστικά. Επίσης, έχουμε δει πολλές φορές μέσω των social media, να γίνεται ένα τύπου δημοψήφισμα / διαγωνισμός, ρωτώντας έτσι το πραγματικό κοινό, τι τους αρέσει, και τι είναι ευκολότερο για αυτούς.
3. Πόσους χαρακτήρες πρέπει να έχει το domain name της επιχείρησης μου;
Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, το μεταβλητό πεδίο domain name με κατάληξη .gr ή .ελ αποτελείται από δύο (2) έως εξήντα τρεις (63) χαρακτήρες. Στις προδιαγραφές αυτές δεν συμπεριλαμβάνεται η ίδια η κατάληξη .gr ή .ελ..
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε και τους 63 χαρακτήρες, αντιθέτως μάλιστα. Προσπαθήστε να κρατήσετε το domain name, όσο το δυνατόν μικρότερο γίνεται. Προφανώς, γιατί το κοινό σας θα χρειαστεί να το γράψει και επομένως θα του είναι πολύ πιο εύκολο και γρήγορο και από την άλλη είναι ευκολομνημόνευτο.
4. Είναι σίγουρα διαθέσιμο προς αγορά;
Έχετε λοιπόν στο μυαλό σας ένα ή περισσότερα domain names και είστε ενθουσιασμένοι για το νέο ξεκίνημα που πρόκειται να κάνετε! Είστε όμως σίγουροι ότι το domain name της επιλογής σας είναι διαθέσιμο; Εδώ πολλοί κάνουν το εξής λάθος: Συχνά πηγαίνουν στην αγαπημένη τους μηχανή αναζήτησης και γράφουν το domain name που έχουν επιλέξει. Βλέποντας πως στα αποτελέσματα αυτής δεν υπάρχει ή εμφανίζει κενή σελίδα, βγάζουν το συμπέρασμα ότι το domain name είναι διαθέσιμο και μπορούν να το αγοράσουν για την επιχείρηση τους. Λάθος! Το domain name μπορεί και πάλι να είναι δεσμευμένο από κάποιον άλλον. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάποιον πάροχο κατοχύρωσης ονομάτων και να εξετάσετε το domain name σας εκεί, για το αν είναι διαθέσιμο πραγματικά ή όχι.
5. Συνδέεται το domain name σας με το προϊόν – λέξη κλειδί σας;
Ένα σωστό και πετυχημένο domain name συνδέεται άμεσα με το προϊόν της επιχείρησης σας. Αναφέροντας το domain name στο κοινό πρέπει να δημιουργείται η εικόνα του προϊόντος σας και να μπορεί το κοινό να ταιριάξει το domain name με το προϊόν ή με την επιχείρηση σας. Επιπλέον, εάν έχετε καλύψει όλα τα παραπάνω και έχετε στη κατοχή σας κάποια λέξη κλειδί η οποία μπορεί να ενταχθεί στο domain name, τότε μπορείτε να προχωρήσετε με αυτό και να την εντάξετε. Προσοχή όμως, όπως ήδη αναφέραμε, οι παραπάνω λόγοι θα πρέπει να ελέγχονται εκ νέου.
Συμπεράσματα
Η επιλογή του domain name είναι μία μοναδική στιγμή για την επιχείρηση σας. Είναι κάτι που θα ακολουθήσει τη πορεία σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Δώστε τον απαραίτητο χρόνο και την κατάλληλη σοβαρότητα για να έχετε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να σας έδωσε μία βοήθεια και να πήρατε μία μικρή γεύση των πραγμάτων που χρειάζεται να ακολουθήσετε και να σκεφτείτε με σκοπό την επιλογή ενός πετυχημένου domain name.
(1) Τα domain names γράφονται με λατινικούς χαρακτήρες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλα τα φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας “η,ι,ει,οι,υ”, να αλλάζουν σε “h,i,ei,oi,y”. Πολλές φορές λοιπόν το domain name μπορεί να περιέχει πολλά φωνήεντα, με αποτέλεσμα να μην γνωρίζει ο χρήστης τον τρόπο με τον οποίο το γράφετε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να το ψάξουν στις μηχανές αναζήτησης και αν πάλι δεν μπορέσουν να σας βρουν – λόγω και του ανταγωνισμού – να χάσετε πολύτιμους πελάτες. Αποφύγετε λοιπόν τέτοιου είδους λέξεις ή σιγουρευτείτε ότι η λέξη που βρήκατε για το domain name της επιχείρηση σας δεν μπερδεύει το κοινό σας.
Χρειάζεστε βοήθεια για την ορθή επιλογή της κατοχύρωσης ονόματος του site σας? Επικοινωνήστε σήμερα με την ομάδα μας κι ελάτε να συζητήσουμε τις ανάγκες της επιχείρησής σας!