Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί πολύ γρήγορα να γίνει πολύ περίπλοκο και δεν είναι πάντα σαφές ποιο θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα στην online παρουσία μίας επιχείρησης. Στο άρθρο αυτό θα δούμε μερικά facts για το ψηφιακό μάρκετινγκ, προκειμένου να γίνει πιο ξεκάθαρο το τοπίο.
1. Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει πολλές πτυχές
Digital marketing είναι ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές προωθητικές ενέργειες. Ορισμένες από αυτές είναι το μάρκετινγκ περιεχομένου, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization ή SEO), η διαφήμιση επί πληρωμή στα social media και στις μηχανές αναζήτησης, το email marketing, κ.α. Γενικότερα, μπορούμε να πούμε ότι περιλαμβάνει όλα τα ψηφιακά σημεία επαφής ενός χρήστη, δηλαδή ιστοσελίδες, κοινωνικά δίκτυα, κτλ.
2. Επιτυχημένη στρατηγική = Πολυκαναλική στρατηγική
Το ταξίδι του καταναλωτή online είναι περίπλοκο και περιλαμβάνει πολλά σημεία επαφής. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να δει το πρωί μία διαφήμιση για ένα προϊόν καθώς περιηγείται στο Facebook στο κινητό του, αργότερα να αναζητήσει πληροφορίες σχετικά με αυτό από τον υπολογιστή στο χώρο εργασίας του και το βράδυ της ίδιας μέρας να προβεί σε αγορά από το προσωπικό του tablet. Μία επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ θα πρέπει να ανταποκρίνεται στον τρόπο που χρησιμοποιούν τις συσκευές τους οι δυνητικοί σου πελάτες.
3. Είναι 2022…και δεν μπορείς να αγνοήσεις το mobile marketing!
Τα κινητά είναι πλέον τόσο διαδεδομένα, που η χρήση τους έχει ξεπεράσει κάθε άλλη συσκευή. Σύμφωνα με τη Google, οι αναζητήσεις σε κινητά είναι περισσότερες από τις αναζητήσεις σε υπολογιστές. Αυτό σημαίνει ότι μία digital στρατηγική θα πρέπει να εστιάζει σε μεγάλο βαθμό σε αυτά, με σχεδίαση και περιεχόμενο ειδικά προσαρμοσμένο για προβολή σε μικρότερες οθόνη αφής.
4. Content is King
Το περιεχόμενο βρίσκεται στο επίκεντρο του ίντερνετ και θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε digital στρατηγικής. Ένα ενημερωτικό κείμενο, ένα ψυχαγωγικό βίντεο, μία όμορφη εικόνα, αυτά είναι που θα τραβήξουν κάποιον στο brand σου. Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι αυτό που υπόσχεται το μεγαλύτερο όφελος σε βάθος χρόνου. Μάθε πώς θα δημιουργήσεις περιεχόμενο που το κοινό σου θα λατρέψει.
5. Τα πάντα μπορούν να μετρηθούν και τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη
Δεν μπορείς να γνωρίζεις πόσα άτομα ακριβώς έχουν δει τη διαφήμισή σου στην τηλεόραση, σε μία διαφημιστική πινακίδα ή σε ένα περιοδικό. Αντίθετα, στον ψηφιακό κόσμο η αποτελεσματικότητα μίας στρατηγικής μπορεί να μετρηθεί με μεγάλη ακρίβεια με διάφορα εργαλεία Analytics.
Ταυτόχρονα, μπορείς να παρακολουθήσεις και να αναλύσεις τις κινήσεις του ανταγωνισμού και να προσαρμόσεις τη διαφημιστική σου στρατηγική αντιστοίχως. Το ίντερνετ είναι ένας θησαυρός δεδομένων, τα οποία μπορείς να αξιοποιήσεις προς όφελός σου.
6. Η αποτελεσματική στόχευση προϋποθέτει τμηματοποίηση του κοινού σου
Για να πετύχει μία στρατηγική digital marketing χρειάζεται να μπορείς να προβάλεις το κατάλληλο μήνυμα στο κατάλληλο άτομο. Η ανάλυση της συμπεριφοράς και των ενδιαφερόντων του κοινού σου είναι, λοιπόν, απαραίτητη για να δημιουργήσεις τα τμήματα στα οποία στη συνέχεια θα στοχεύσεις με τον κατάλληλο τρόπο.
7. Το email είναι το πιο κερδοφόρο κανάλι
Παρά την καθιέρωση των social media, των νέων μεθόδων και τεχνικών μάρκετινγκ, το email παραμένει το μέσο με τη μεγαλύτερη επιστροφή χρημάτων σε σχέση με την επένδυση (Return on Investment ή ROI). Ιδιαίτερα μία στρατηγική με στοχευμένa emails μπορεί να έχει μέχρι 4 φορές μεγαλύτερη αποδοτικότητα από οποιαδήποτε άλλη στρατηγική μάρκετινγκ.
8. Δίνει την ευκαιρία σε μικρές επιχειρήσεις να αναδειχθούν
Είναι δύσκολο για μία μικρή επιχείρηση να ανταγωνιστεί με κολοσσούς που δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο. Το ψηφιακό μάρκετινγκ, όμως, δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους να διαφημιστούν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους online ή σε φυσικό κατάστημα. Με σχετικά μικρό budget μπορεί ο καθένας να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του brand του και να φέρει τα προϊόντα του μπροστά σε ένα μεγάλο αριθμό δυνητικών πελατών.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει τεράστια δύναμη και μπορεί να αποτελέσει το κλειδί για την επιτυχία μίας επιχείρησης. Δεν είσαι βέβαιος ποιο θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα για τη δική σου επιχείρηση; Επικοινώνησε μαζί μας για να συζητήσουμε για λύσεις που ανταποκρίνονται στις δικές σου ανάγκες.