Ένα από τα συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και γενικότερα οι ιστοσελίδες, είναι οι επιθέσεις που πραγματοποιούνται στη φόρμα επικοινωνίας, με αποτέλεσμα τα email accounts να γεμίζουν με spams. Αυτό κατ’ επέκταση μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα τόσο στο domain name σας, στην κακή φήμη της ιστοσελίδας σας, αλλά και στην προώθηση SEO (αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης).
Ενδεικτικά, μπορούμε να δώσουμε κάποιες λύσεις σε επίπεδο ιστοσελίδας, ώστε να εξαλειφθεί το πρόβλημα αυτό ή τουλάχιστον να μειωθεί αισθητά το πρόβλημα email spams μέσω φόρμας επικοινωνίας.
Ένας πολύ δημοφιλής τρόπος επίλυσης (1) του προβλήματος είναι η γνωστή υπηρεσία της Google με όνομα Google reCaptcha. Θα χρειαστεί να εισέλθετε στο διαχειριστικό της υπηρεσίας αυτής με το λογαριασμό σας. Αφού δημιουργήσετε μία νέα εγγραφή για την ιστοσελίδα που δουλεύετε, θα λάβετε επί τόπου δύο κλειδιά (reCAPTCHA keys), το δημόσιο και ιδιωτικό κλειδί αντίστοιχα. Η υλοποίηση αυτού διαφέρει ανάλογα με την πλατφόρμα στην οποία έχει γίνει η κατασκευή ιστοσελίδων σας ή η κατασκευή eshop αντίστοιχα.
Διασύνδεση reCaptcha μέσω WordPress και CF7 plug-in:
Η διασύνδεση της υπηρεσίας reCaptcha στο σύστημα διαχείρισης του WordPress και μέσω του πρόσθετου Contact Form 7, είναι πολύ απλή. Επιλέγετε “Ενσωμάτωση” και εφαρμόζετε τα δύο κλειδιά που αναφέραμε παραπάνω. Είστε έτοιμοι! Τόσο απλά, το plug-in στο πίσω μέρος του κώδικα πραγματοποιεί όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ενεργοποίηση και την ορθή λειτουργία του reCaptcha.
Αποστολή e-mail από φόρμες επικοινωνίας με SMTP authentication:
Σε αυτήν την περίπτωση, ο server που σας παρέχει τη φιλοξενία ιστοσελίδας σας επαληθεύει ότι η φόρμα επικοινωνίας έχει δικαίωμα να στείλει emails διαμέσου του server και θα επιτρέψει την αποστολή των email στους παραλήπτες που έχετε ορίσει. Η διασύνδεση αυτή χρησιμοποιεί διάφορες σημαντικές πληροφορίες διασύνδεσης ιστοσελίδας – server, όπως όνομα κεντρικού υπολογιστή SMTP, αριθμό θύρας SMTP, όνομα χρήστη, κωδικό πρόσβασης SMTP και λοιπά, με σκοπό την αποστολή / λήψη των emails σας. Όλες αυτές τις πληροφορίες μπορείτε να τις λάβετε από τον πάροχο πακέτου φιλοξενίας σας.
Είσοδος και διαχείριση του Spam Filter:
Ένας ακόμα τρόπος προς αποφυγή των spam emails είναι και η διαχείριση του Spam Filter. Αυτή την επιλογή μπορείτε να τη βρείτε εντός του πακέτου φιλοξενίας του παρόχου σας. Σε περίπτωση που δεν έχετε τέτοια δυνατότητα ή δεν σας έχουν δοθεί τα απαραίτητα δικαιώματα, μπορείτε να ενημερώσετε τον πάροχο σας. To Spam Filter είναι ένα εργαλείο που καταγράφει όλα τα emails που περνάνε από το server για λογαριασμό σας. Κάποια emails τίθενται σε κατάσταση “Spam quarantine“. Εκεί μπορείτε να δείτε και να διαγράψετε όλα τα emails τα οποία δεν αναγνωρίζονται από εσάς, έχουν κακόβουλο περιεχόμενο, άκυρα επισυναπτόμενα αρχεία και λοιπά. Επίσης, μπορείτε να δείτε και κάποια emails τα οποία είναι όντως πελατών σας και έχουν καταλήξει στο spam filter, λόγω περιεχομένου, ή ακόμα και πολλών συνδέσμων (links), κάτι που είναι απαγορευτικό. Στην προκειμένη περίπτωση, μπορείτε να “Αποδεσμεύσετε (Release)” τα emails αυτά από τη καραντίνα και επομένως να ορίσετε ότι αυτά τα emails δεν είναι spams.
Εισαγωγή email διευθύνσεων σε Whitelist / Blacklist:
Όπως ακριβώς δηλώνει και το όνομα αυτών των υπηρεσιών η Whitelist είναι μία υπηρεσία, η οποία “ξεμπλοκάρει” κάποιο πιθανό email, το οποίο γνωρίζετε ότι δεν είναι spam και εσκεμμένα του δίνετε την άδεια να αποσταλεί. Αντίστοιχα, η υπηρεσία Blacklist είναι να “μπλοκάρετε” ένα ή περισσότερα emails.
Αξιοποιήστε ένα από τα δυνατά πακέτα φιλοξενίας της εταιρείας dataspot.gr, σε δυνατούς και αξιόπιστους servers.
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήσετε μαζί μας!