Η προστασία από τους hackers είναι αναγκαία για κάθε είδος επιχείρησης που δραστηριοποιείται online. Συνήθως οι νέοι επιχειρηματίες δεν έχουν πλήρη επίγνωση των κινδύνων που πιθανόν να προκύψουν από ένα χακάρισμα. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να υπάρχει σωστή ενημέρωση.
Ψευδείς ειδήσεις – ονόματα
Μερικοί hackers χρησιμοποιούν ως τακτική το να δίνουν ψεύτικα ονόματα ή ψευδείς πληροφορίες για να αποσπάσουν χρήματα ή κωδικούς από εταιρίες. Αυτή η μέθοδος εκμεταλλεύεται την ανθρώπινη εμπιστοσύνη και την έλλειψη υποψίας για να αποκτήσει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα που διαχειρίζεται η εταιρεία, αλλά και στα οικονομικά της στοιχεία.
Συχνά, οι hackers προσποιούνται ότι είναι αξιόπιστα άτομα, όπως υπάλληλοι εταιριών ή τεχνικοί υποστήριξης, και με διάφορα τεχνάσματα καταφέρνουν να πείσουν τους ανυποψίαστους στόχους τους να αποκαλύψουν πληροφορίες ή να πραγματοποιήσουν συναλλαγές που ωφελούν τους δράστες.
Απαιτήσεις λύτρων – εκβιασμός
Οι hackers που χρησιμοποιούν την τακτική της απαίτησης λύτρων ή εκβιασμού για να αποσπάσουν χρήματα ή κωδικούς από εταιρείες είναι γνωστοί ως ransomware attackers. Αυτοί οι κυβερνοεγκληματίες διεισδύουν στα δίκτυα και στα συστήματα των επιχειρήσεων, κρυπτογραφούν τα αρχεία τους και στη συνέχεια απαιτούν πληρωμή για να τα ξεκλειδώσουν. Συχνά απειλούν να δημοσιεύσουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν καταβληθούν τα λύτρα, ασκώντας έτσι πίεση στις εταιρείες να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις τους.
Επιθέσεις στους κωδικούς πρόσβασης
Κάποιοι hackers στοχεύουν στους κωδικούς πρόσβασης χρησιμοποιώντας διάφορες τακτικές. Οι hackers στέλνουν παραπλανητικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή δημιουργούν ψεύτικες ιστοσελίδες που μιμούνται τις νόμιμες, για να ξεγελάσουν τους χρήστες να αποκαλύψουν τους κωδικούς τους. Άλλες μέθοδοι περιλαμβάνουν τη χρήση προγραμμάτων που δοκιμάζουν μαζικά συνδυασμούς κωδικών πρόσβασης.
Αποτελέσματα
Οι κυβερνοεπιθέσεις έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για μια επιχείρηση, καθώς δεν υπάρχει μόνο η πιθανότητα απώλειας κερδών, αλλά και η διατάραξη της ομαλής λειτουργίας, η απώλεια πελατών και η ζημιά στη φήμη της εταιρίας.
Η απώλεια πελατών είναι μια σοβαρή συνέπεια, καθώς οι πελάτες χάνουν την εμπιστοσύνη τους σε μια επιχείρηση που δεν μπορεί να προστατεύσει τα προσωπικά τους δεδομένα.
Η φήμη της εταιρίας καταστρέφεται, με αποτέλεσμα να γίνεται δύσκολο να προσελκύσει νέους πελάτες και να διατηρήσει τους υπάρχοντες.
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις μπορεί να αντιμετωπίσουν νομικές συνέπειες και πρόστιμα αν δεν συμμορφώνονται με τους κανονισμούς προστασίας δεδομένων. Για να αποτρέψεις αυτά τα αποτελέσματα πρέπει να πάρεις τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Πως να προστατεύσω την επιχείρησή μου;
Καθώς οι οργανισμοί συνειδητοποιούν αυτές τις απειλές, χρησιμοποιούν διάφορες πρακτικές για να προστατευτούν, μία εκ των οποίων είναι η κυβερνοασφάλεια.
Η κυβερνοασφάλεια περιλαμβάνει την υιοθέτηση τεχνολογιών και στρατηγικών που στοχεύουν στην προστασία των πληροφοριακών συστημάτων από κακόβουλες επιθέσεις. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εγκατάσταση λογισμικού ασφαλείας, την εκπαίδευση των υπαλλήλων για την αναγνώριση και αποφυγή επιθέσεων, και τη δημιουργία πολιτικών ασφαλείας που διασφαλίζουν την ακεραιότητα και την εμπιστευτικότητα των δεδομένων.
Με αυτόν τον τρόπο οι επιχειρήσεις μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο κυβερνοεπιθέσεων και να εξασφαλίσουν την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά τους.
Τα συστήματα ασφάλειας προσφέρουν μεγάλη προστασία απέναντι στις επιθέσεις, αλλά είναι καλό να φροντίζεις να είναι πάντα επικαιροποιημένα. Υπάρχουν λύσεις στην αγορά που προσαρμόζονται στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης, καθώς και πιστοποιητικά που εξασφαλίζουν την ασφάλεια των συναλλαγών.
Με αυτά τα 5 πράγματα μπορείς να προστατεύσεις πρακτικότερα το e-shop σου!
1. Ισχυροί Κωδικοί Πρόσβασης: Χρησιμοποίησε ισχυρούς και μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς που σχετίζονται με το e-shop, συμπεριλαμβανομένων των διαχειριστικών λογαριασμών και των βάσεων δεδομένων.
2. Χρήση SSL/TLS Πιστοποιητικών: Εξασφάλισε ότι ο ιστότοπός σου χρησιμοποιεί HTTPS, το οποίο κρυπτογραφεί τα δεδομένα που μεταφέρονται μεταξύ του διακομιστή και των χρηστών.
3. Δημιουργία Αντιγράφων Ασφαλείας: Βεβαιώσου ότι δημιουργείς τακτικά αντίγραφα ασφαλείας όλων των δεδομένων του e-shop σου και ότι τα αντίγραφα αυτά αποθηκεύονται σε ασφαλή τοποθεσία. Αυτό θα σε βοηθήσει να αποκαταστήσεις τα δεδομένα σε περίπτωση κυβερνοεπίθεσης.
4. Εντοπισμός και Αντιμετώπιση Απειλών: Χρησιμοποίησε συστήματα εντοπισμού και πρόληψης εισβολών (IDS/IPS) για να παρακολουθείς ύποπτη δραστηριότητα και να μπλοκάρεις επιθέσεις πριν αυτές προκαλέσουν ζημιά.
5. Περιορισμός Δικαιωμάτων Πρόσβασης: Δώσε πρόσβαση μόνο σε εκείνους που τη χρειάζονται για τη δουλειά τους και περιορίσε τα δικαιώματα όπου δεν είναι απαραίτητα.