Τα αποτελεσματικότερα μέσα επικοινωνίας με τους πελάτες σου

Αποτελεσματικά μέσα για επικοινωνία με τους πελάτες σου

Η επιτυχία μίας επιχείρησης κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από την αποτελεσματική επικοινωνία με τους πελάτες της και τη δημιουργία μίας σχέσης εμπιστοσύνης με αυτούς.

Η επικοινωνία επιχείρησης-πελατών είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους: για ενημέρωση για νέα προϊόντα, υπηρεσίες ή άλλα σχετικά νέα, για υποστήριξη, επίλυση προβλημάτων και απάντηση σε παράπονα, για διεκπεραίωση παραγγελιών, κ.α.

Και, πλέον, κάθε επιχείρηση έχει στη διάθεσή της πολλά μέσα που μπορεί να αξιοποιήσει για να έρθει σε επικοινωνία με τους πελάτες της. Ας δούμε τα κυριότερα από αυτά.

Email

Ίσως να μην ακούγεται το πιο σύγχρονο μέσο επικοινωνίας, αλλά το email παραμένει ένα από τα πιο αποτελεσματικά. Είναι γρήγορο, οικονομικό και πρακτικό. Σου δίνει τη δυνατότητα να στείλεις μαζικά newsletters για να ενημερώσεις τους πελάτες σου για οτιδήποτε νέο σχετικά με την επιχείρησή σου, αλλά και εξατομικευμένα μηνύματα που απαντούν στις ανάγκες συγκεκριμένων πελατών.

Θα πρέπει να είναι εύκολο για κάποιον να επικοινωνήσει με email με την επιχείρησή σου. Θα πρέπει, λοιπόν, η διεύθυνση email σου να βρίσκεται σε εμφανές σημείο στο site σου και να υπάρχει και φόρμα επικοινωνίας, την οποία θα μπορεί κάποιος να συμπληρώσει και να αποστείλει άμεσα.

Tip: Μην αργείς να απαντήσεις στα emails των πελατών σου. Προσπάθησε να δίνεις απάντηση μέσα σε ένα 24ωρο. Αν η αναμονή χρειάζεται να είναι μεγαλύτερη, είναι καλή ιδέα αυτό να αναγράφεται στην ιστοσελίδα.

Ιστοσελίδα

Όπως ένα φυσικό κατάστημα καθορίζει την εικόνα μίας επιχείρησης στον πραγματικό κόσμο, έτσι και ένα site καθορίζει την εικόνα μίας επιχείρησης online. Στο site θα πρέπει κάποιος να μπορεί να βρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την επιχείρηση και απαντήσεις σε πιθανές ερωτήσεις.

Κοινωνικά δίκτυα

Facebook, Instagram, Twitter, TikTok ή οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο. Η παρουσία της επιχείρησής σου εκεί σου δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσεις με τους πελάτες σου στις ιστοσελίδες που ήδη επισκέπτονται και χρησιμοποιούν.

Tip: Ίσως να θελήσεις να αγνοήσεις ή να διαγράψεις τα αρνητικά σχόλια και τις αρνητικές κριτικές, αλλά κάτι τέτοιο απλώς βλάπτει το όνομα της επιχείρησής σου. Προσπάθησε να απαντάς σε όλα τα σχόλια και σε κάθε δυσαρεστημένο πελάτη με πραγματικό ενδιαφέρον και διάθεση για επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος. Θα ανακαλύψεις ότι οι περισσότεροι είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν τη γνώμη τους, αν λάβουν σωστή εξυπηρέτηση.

Live chat

Ο σύγχρονος καταναλωτής θεωρεί δεδομένο ότι θα μπορεί να εξυπηρετηθεί άμεσα και εύκολα οποιαδήποτε στιγμή. Η επιχείρησή σου μπορεί να απαντήσει σε αυτήν την ανάγκη προσφέροντας εξυπηρέτηση μέσω άμεσων μηνυμάτων. Αυτό μπορεί να γίνει στο site της επιχείρησης ή σε άλλες πλατφόρμες άμεσων μηνυμάτων, όπως το Viber και το WhatsApp. Μία τέτοια υπηρεσία ίσως να απαιτεί επιπλέον προσωπικό και παρακολούθηση, αλλά δημιουργεί μία ιδιαίτερα θετική εικόνα στο μεγάλο ποσοστό των ατόμων που προτιμούν αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας.

Τηλέφωνο

Αν και όλα τα παραπάνω μέσα επικοινωνίας έχουν κερδίσει έδαφος τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ακόμη πολλοί που προτιμούν την αμεσότητα του τηλεφώνου. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για πιο περίπλοκα ζητήματα, που απαιτούν συζήτηση, ένα τηλεφώνημα μπορεί να είναι ο προτιμότερος τρόπος επικοινωνίας.

Φυσικά, πέρα από όλες τις δυνατότητες επικοινωνίας που παρέχει η τεχνολογία, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη δύναμη που έχει η επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο.

Οι άνθρωποι πλέον αναμένουν ότι θα μπορούν να έχουν μία εύκολη επικοινωνία με τα αγαπημένα τους brands, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται, όποιο μέσο επικοινωνίας κι αν προτιμούν. Είναι, λοιπόν, στο χέρι της επιχείρησής σου να αξιοποιήσει όλα τα μέσα που αναφέραμε παραπάνω για να προσφέρει την ιδανική εμπειρία στον πελάτη.

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας