Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει τη δική του ορολογία. Όροι όπως SEO, SEM και CTR χρησιμοποιούνται καθημερινά σε συζητήσεις μεταξύ ειδικών του ψηφιακού μάρκετινγκ. Αλλά για κάποιον που δεν είναι ειδικός και δε γνωρίζει τους όρους αυτούς είναι δύσκολο να παρακολουθήσει τέτοιου είδους συζητήσεις.
Θέλεις να βελτιώσεις το λεξιλόγιό σου σχετικά με το μάρκετινγκ; Στο άρθρο αυτό θα δούμε τους πιο σημαντικούς όρους που χρησιμοποιούνται στο digital marketing. Χρησιμοποίησε το άρθρο αυτό σαν ένα μικρό λεξικό μάρκετινγκ, στο οποίο μπορείς να ανατρέχεις ανά πάσα στιγμή.
Μετατροπές (Conversions)
Πρόκειται για κάθε ενέργεια που επιθυμούμε να πραγματοποιήσει ένα άτομο. Είναι, δηλαδή, οι ενέργειες στις οποίες στοχεύουμε με τη στρατηγική μάρκετινγκ που αναπτύσσουμε. Οι ενέργειες αυτές μπορεί να είναι η πραγματοποίηση αγορών, η συμπλήρωση φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η εγγραφή στο newsletter ή οτιδήποτε άλλο. Το τι θεωρείται κάθε φορά ως μετατροπή καθορίζεται από τον τύπο της επιχείρησης και από τους γενικότερους στόχους που έχουμε θέσει για τη στρατηγική μας. Μπορούμε επίσης να έχουμε κύριες και δευτερεύουσες μετατροπές. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο μπορεί να θεωρεί ως κύρια μετατροπή κάθε κράτηση δωματίου που γίνεται και ως δευτερεύουσα μετατροπή το follow στα κοινωνικά δίκτυα.
Search Engine Marketing (SEM)
Πρόκειται για τη διαφήμιση επί πληρωμή στα αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης, όπως η Google και το Bing. Με αυτή τη μορφή διαφήμισης, η ιστοσελίδα μας εμφανίζεται σε πιο εμφανές σημείο στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το αν και σε ποια θέση θα εμφανιστεί η διαφήμισή μας καθορίζεται από το πόσο σχετική είναι με αυτό που αναζητά ένας χρήστης και το ποσό που είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε.
Real-Time Bidding (RTB)
Είναι η αυτοματοποιημένη διαδικασία δημοπρασίας που καθορίζει ποιες διαφημίσεις θα εμφανιστούν σε ένα χρήστη. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο κάθε φορά που κάποιος κάνει μία αναζήτηση ή επισκέπτεται μία οποιαδήποτε ιστοσελίδα όπου προβάλλονται διαφημίσεις. Οι δύο κύριοι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη είναι στοιχεία για το χρήστη που επισκέπτεται τη σελίδα και το ποσό που είναι διατεθειμένος να πληρώσει κάθε διαφημιστής.
Λέξεις-κλειδιά (Keywords)
Πρόκειται για τους όρους που αναζητούν οι χρήστες όταν ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Η επιλογή των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών είναι ένα απαραίτητο βήμα για το στήσιμο των διαφημίσεων και είναι σημαντικό να γίνει σωστή επιλογή τους.
Δείκτης ποιότητας (Quality Score)
Είναι η βαθμολογία που βάζει η Google για την ποιότητα των διαφημίσεων, των λέξεων-κλειδιών και των σελίδων προορισμού.
Επεκτάσεις διαφήμισης (Ad Extensions)
Οι επεκτάσεις διαφήμισης εμφανίζουν επιπλέον πληροφορίες στις διαφημίσεις στις μηχανές αναζήτησης, όπως για παράδειγμα τη διεύθυνση μίας επιχείρησης, το τηλέφωνο, επιπλέον προωθητικό κείμενο, κ.α.
Metrics
Οι μέθοδοι μέτρησης που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση της επιτυχίας μίας διαφημιστικής καμπάνιας. Ορισμένες από αυτές είναι οι εξής:
Εμφανίσεις (Impressions)
Το πόσες φορές εμφανίστηκε μία διαφήμιση.
Κλικ (Clicks)
Πόσα κλικ έγιναν σε μία διαφήμιση για επίσκεψη στον ιστότοπο προορισμού.
Click Through Rate (CTR)
Το ποσοστό των κλικ που έγιναν σε μία διαφήμιση σε σχέση με όλες τις εμφανίσεις μίας διαφήμισης. Για παράδειγμα, ένα CTR 10% σημαίνει ότι από τις συνολικές εμφανίσεις μίας διαφήμισης έγινε κλικ στο 10%.
Cost per click (CPC)
Πόσο κόστισε κατά μέσο όρο κάθε κλικ σε μία διαφήμιση. Το CPC κυμαίνεται ανάλογα με το πόσο ανταγωνιστικός είναι ο κλάδος που διαφημιζόμαστε και οι λέξεις-κλειδιά στις οποίες στοχεύουμε.
Cost per Acquisition (CPA)
Πηγαίνοντας ένα βήμα πιο πέρα από το CPC, το CPA μετράει το μέσο κόστος για την πραγματοποίηση μίας μετατροπής.
Μερίδιο εμφάνισης αναζήτησης (Search Impression Share)
Το ποσοστό εμφανίσεων των διαφημίσεων σε σχέση με τις συνολικές εμφανίσεις που θα μπορούσαν να επιτύχουν με μεγαλύτερο προϋπολογισμό.
Return on ad spend (ROAS)
Πρόκειται για την επιστροφή χρημάτων σε σχέση με την επένδυση, δηλαδή το χρηματικό κέρδος που έχουμε σε σχέση με τα χρήματα που ξοδέψαμε για διαφήμιση.
Ποσοστό εγκατάλειψης (Bounce rate)
Το πόσα άτομα επισκέπτονται μία ιστοσελίδα και την εγκαταλείπουν αμέσως, χωρίς να πραγματοποιήσουν κάποια άλλη ενέργεια. Είναι ένας καλός τρόπος για να ελεγχθεί η απόδοση διάφορων ιστοσελίδων και μία αφετηρία για να εξακριβώσουμε ιστοσελίδες χαμηλής ποιότητας και να τις βελτιώσουμε.
Key Performance Indicator (KPI)
Πρόκειται για τον κύριο δείκτη ή τους κύριους δείκτες που καθορίζουν την επιτυχία μίας διαφημιστικής καμπάνιας. Οτιδήποτε μπορεί να μετρηθεί μπορεί και να οριστεί ως KPI, επομένως όλα τα metrics που ορίσαμε παραπάνω μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως KPIs.
Remarketing
Μία διαφημιστική καμπάνια remarketing είναι μία καμπάνια που στοχεύει στα άτομα που έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου ή έχουν αλληλεπιδράσει με την επιχείρησή σου με κάποιον τρόπο.
Search Engine Optimization (SEO)
Είναι όλες οι ενέργειες που γίνονται σε μία ιστοσελίδα για την υψηλότερη κατάταξή της στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αν γίνει με σωστό τρόπο, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα.
Call to action (CTA)
Οτιδήποτε προτρέπει ένα άτομο να κάνει μία ενέργεια. Το CTA μπορεί να είναι ένα κουμπί ή μία πρόταση που έχει τη μορφή προτροπής. Τα CTAs χρησιμοποιούνται για να κατευθυνθούν οι χρήστες στην πραγματοποίηση κάποιας μετατροπής, όπως την εξερεύνηση προϊόντων ή υπηρεσιών, την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς, την εγγραφή στο newsletter, κ.α.
Σελίδα προορισμού (Destination URL)
Είναι η ιστοσελίδα στην οποία οδηγείται ο χρήστης όταν κάνει κλικ σε μία διαφήμιση ή μία οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια online.
Backlink
Έτσι ονομάζεται κάθε σύνδεσμος που οδηγεί σε ένα διαφορετικό ιστότοπο. Στο ψηφιακό μάρκετινγκ τα backlinks έχουν σημασία επειδή η απόκτηση backlinks για έναν ιστότοπο είναι μία αποτελεσματική πρακτική SEO.
Αν σε ενδιαφέρει η διαφήμιση online, στο blog μας μπορείς να διαβάσεις περισσότερα για τους διαφορετικούς τρόπους διαφήμισης και τα οφέλη που έχει ο καθένας από αυτούς.