Μία περίπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς είναι η πιο συχνή αιτία εγκαταλειμμένων καλαθιών σε ένα eshop. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 62% των πελατών εγκαταλείπει τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς μετά από 2 λεπτά. Πολύ απλά, όσο περισσότερα πεδία χρειάζεται να συμπληρώσουν οι πελάτες, τόσο πιο πιθανό είναι να αλλάξουν γνώμη και να μην ολοκληρώσουν την αγορά. Αν, λοιπόν, ο στόχος είναι η μείωση του ποσοστού εγκατάλειψης καλαθιού, η διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς θα πρέπει να είναι όσο πιο απλή γίνεται.
Στο άρθρο αυτό θα δούμε τι είναι το λεγόμενο one-page checkout και τα πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει αυτό, καθώς επίσης και πότε πρέπει να το εφαρμόσει ένα eshop.
Τι είναι το one-page checkout;
Πρόκειται για μία πιο απλοποιημένη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Ο πελάτης χρειάζεται να συμπληρώσει πιο λίγα πεδία, κάνοντας έτσι εφικτό το checkout να ολοκληρώνεται σε μία μόνο σελίδα. Στόχος μας είναι να απλοποιήσουμε το σχεδιασμό της σελίδας του checkout όσο γίνεται, ώστε να παίρνουμε μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες από τον πελάτη για την ολοκλήρωση της αγοράς του. Έτσι, το checkout ολοκληρώνεται πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα περισσότερες ολοκληρωμένες αγορές.
Πλεονεκτήματα του one-page checkout
Η διαδικασία του checkout γίνεται πιο γρήγορη
Όλες οι πληροφορίες εισάγονται σε μία σελίδα, και έτσι αποφεύγεται μία διαδικασία, κατά την οποία ο χρήστης πρέπει να φορτώσει πολλές διαφορετικές σελίδες.
Μειώνονται τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού και αυξάνονται τα ποσοστά μετατροπών
Πολύ απλά, όσο πιο σύντομη είναι η διαδικασία του checkout, τόσο πιο πιθανό είναι οι πελάτες να πραγματοποιήσουν την αγορά και να μην εγκαταλείψουν τα προϊόντα στο καλάθι.
Δουλεύει άψογα σε κινητά
Οι περισσότεροι πλέον περιηγούνται στο ίντερνετ και κάνουν τις αγορές τους από το κινητό τους. Το one-page checkout προσφέρει ένα σχεδιασμό πολύ φιλικό προς κινητά.
Πότε να το εφαρμόσει ένα site
Το one-page checkout είναι ιδανικό κάθε φορά που ο χρήστης χρειάζεται να συμπληρώσει λίγα πεδία για να ολοκληρώσει μία αγορά ή άλλη μετατροπή. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για ψηφιακά προϊόντα, προϊόντα δηλαδή που ο χρήστης κατεβάζει στη συσκευή του και δε χρειάζεται να εισάγει κάποια διεύθυνση αποστολής.
Πότε να μην το εφαρμόσει ένα site
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που είναι απαραίτητη η συμπλήρωση πολλών πεδίων. Αυτό αφορά κατά κύριο λόγο εταιρείες που χρειάζονται πολλά στοιχεία από τους δυνητικούς πελάτες τους για την υποβολή κάποιας προσφοράς. Αυτές μπορεί να είναι, για παράδειγμα, ασφαλιστικές εταιρείες και εταιρείες με συμβουλευτικές υπηρεσίες.
Έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα; Ο επανασχεδιασμός του checkout μπορεί να μειώσει τις εγκαταλείψεις καλαθιών και να αυξήσει το ποσοστό ολοκληρωμένων αγορών.