Οι άνθρωποι πλέον ψωνίζουν online περισσότερο από ποτέ. Ταυτόχρονα, όμως, ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος και ένα eshop χρειάζεται να κάνει πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια για να πείσει τους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους από αυτό.
Στο άρθρο αυτό θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σου τα πιο σημαντικά στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά το στήσιμο ενός eshop.
Πρώτα το mobile, μετά το desktop
Είναι πλέον γεγονός ότι οι περισσότερες ηλεκτρονικές αγορές γίνονται από κινητά και όχι από desktop υπολογιστές.
Αυτό σημαίνει ότι μεγάλη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στο design του site για κινητά, δηλαδή οθόνες αφής μικρού μεγέθους.
Είναι αρκετά μεγάλα τα γραφικά και το κείμενο ώστε να μπορεί κάποιος να τα διαβάσει σε μία μικρή οθόνη; Είναι η πλοήγηση φιλική για οθόνες αφής; Αυτά είναι ορισμένα από τα πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Responsive design
Ταυτόχρονα, όμως, πέρα από τα κινητά, οι περισσότεροι πλέον διαθέτουν και άλλες συσκευές, τις οποίες χρησιμοποιούν για περιήγηση στο ίντερνετ και ηλεκτρονικές αγορές. Το γεγονός αυτό καθιστά απαραίτητο το responsive design, δηλαδή έναn σχεδιασμό που προσαρμόζεται στις διαφορετικές συσκευές και τα διαφορετικά μεγέθη οθόνης.
Διαφορετικά θα εμφανίζεται το eshop σου σε έναν σταθερό υπολογιστή με μεγάλη οθόνη, αλλιώς σε έναν φορητό υπολογιστή και σε ένα tablet. Και τα πράγματα πρόκειται να γίνουν όλο και πιο σύνθετα, καθώς αρχίζουμε να χρησιμοποιούμε και συσκευές όπως την τηλεόρασή ή το ρολόι μας για πρόσβαση στο ίντερνετ.
Εύκολη πλοήγηση
Τα περισσότερα eshops ακολουθούν ορισμένες συμβάσεις στο σχεδιάσμό τους, που διευκολύνουν την περιήγηση των χρηστών.
Για παράδειγμα, περιμένουμε ότι θα βρούμε το μενού με τις κατηγορίες των προϊόντων στο πάνω μέρος της σελίδας ή γνωρίζουμε ότι πατώντας το σύμβολο με τις τρεις οριζόντιες γραμμές (κουμπί “χάμπουργκερ”) θα αποκτήσουμε πρόσβαση στο μενού. Το καλάθι αγορών βρίσκεται πάνω δεξιά και ο μεγεθυντικός φακός είναι το σύμβολο της αναζήτησης.
Επίσης, ιδιαίτερα χρήσιμη για την πλοήγηση είναι μία σωστή κατηγοριοποίηση των προϊόντων. Όσο περισσότερα προϊόντα υπάρχουν σε ένα eshop, τόσο περισσότερη προσοχή πρέπει να δοθεί στις κατηγορίες και τα φίλτρα προϊόντων που θα δημιουργηθούν.
Aπόφυγε τα περιττά στοιχεία
Ο μινιμαλισμός είναι μία τάση στο design ιστοσελίδων που έχει έρθει για να μείνει. Και ένα προσεγμένο μινιμαλιστικό design μπορεί να προσδώσει έναν αέρα υπεροχής στο brand σου. Κάθε τι στο site θα πρέπει να βοηθάει το χρήστη να ολοκληρώσει τις αγορές του και να μην τον αποσπάει από το στόχο του.
Κοινωνική απόδειξη
Όταν δυσκολευόμαστε να αποφασίσουμε αν εμπιστευόμαστε ένα brand και να λάβουμε μία αγοραστική αποφάση, τείνουμε να κοιτάζουμε τι έχουν να πουν οι άλλοι. Γι’ αυτό, το 95% των πελατών, πριν αγοράσουν, διαβάζουν κριτικές από άλλους.
Πώς μπορείς να το αξιοποιήσεις αυτό στο σχεδιασμό του eshop σου; Πρόσθεσε ορισμένες μαρτυρίες πελατών για το brand σου στην Αρχική σελίδα και δώσε τη δυνατότητα (ή καλύτερα, παρότρυνε) τους τους αγοραστές να προβούν σε αξιολογήσεις των προϊόντων και της αγοραστικής εμπειρίας τους. Όλα αυτά μπορούν προσδώσουν μεγάλη αξιοπιστία στο eshop σου.
Εικόνες υψηλής ποιότητας
Όλα τα επιτυχημένα eshops χρησιμοποιούν εικόνες προϊόντων υψηλής ποιότητας. Και όχι μόνο μία εικόνα, αλλά πολλές εικόνες για κάθε προϊόν, πράγμα που έχει βρεθεί ότι αυξάνει το ποσοστό αγορών. Ορισμένοι μάλιστα πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα και συμπεριλαμβάνουν και GIFs και βίντεο για την παρουσίαση των προϊόντων τους.
Μέσα από εικόνες και βίντεο ο χρήστης μπορεί να πάρει γρήγορα πολλές πληροφορίες για ένα προϊόν και να λάβει μία πιο ενημερωμένη απόφαση αγοράς.
Ταχύτητα site
Ταυτόχρονα, όμως, θέλεις όλες οι σελίδες στο site σου να φορτώνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Οι αργές ταχύτητες πρόσβασης μπορούν να κάνουν το κοινό σου να βαρεθεί και να εγκαταλείψει το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Επίσης, η ταχύτητα φόρτωσης είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει το SEO, το πόσο υψηλά κατατάσσεται το site σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Ορισμένες τεχνικές για να βελτιώσεις την ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων είναι να συμπιέσεις τις εικόνες που χρησιμοποιείς, να αποφύγεις τα περιττά plugins και να επιλέξεις γρήγορο web hosting.
Γρήγορο checkout
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι περισσότεροι χρήστες online χρειάζονται κατά μέσο όρο 3,3 λεπτά για την ολοκλήρωση μίας αγοράς. Το 62% των χρηστών, όμως, εγκαταλείπει τη διαδικασία αγοράς μετά από 2 λεπτά!
Ένα γρήγορο checkout, λοιπόν, συνεπάγεται λιγότερο εγκαταλελειμμένα καλάθια και περισσότερες ολοκληρωμένες αγορές.
Ενδιαφέρεσαι για κατασκευή ή αναβάθμιση eshop; Επικοινώνησε μαζί μας για να συζητήσουμε για τις ιδιαίτερες ανάγκες της επιχείρησής σου.