Μια απλή περιήγηση στα social media μπορεί να μας δώσει μια γεύση για το τί επιλέγει να δημοσιεύσει μια επιχείρηση, τους τρόπους που θα το κάνει και πόσο αποτελεσματικό είναι κάποιες φορές, σύμφωνα με τις αντιδράσεις και τα σχόλια των χρηστών.
Γίνεται, μάλιστα, κατανοητό πως όταν μια δημοσίευση έχει μεγάλη ανταπόκριση και πόσο μάλλον θετική, σημαίνει πως έχει πετύχει το σκοπό της. Κατά πάσα πιθανότητα το περιεχόμενό της είναι αρκετά προσεγμένο, ενδιαφέρον και ευχάριστο. Δε σημαίνει, ωστόσο, πως το περιεχόμενο αυτό είναι δημιουργία της επιχείρησης που διατηρεί το site. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει δημιουργηθεί από κάποιον άλλον, μια αξιόπιστη πηγή, και πως ένα άλλο site το πήρε και το δημοσίευσε. Η προσθήκη περιεχομένου από άλλες πηγές μαζί με το αυθεντικό περιεχόμενο μιας επιχείρησης ονομάζεται επιμέλεια περιεχομένου (content curation).
Η επιμέλεια περιεχομένου μπορεί να περιλαμβάνει οτιδήποτε, από ένα βίντεο, μια δημοσίευση ενός blog, αναφορές από έρευνες ή ένα απλό meme (μια ιδέα ή συμπεριφορά που έχει εξαπλωθεί από άνθρωπο σε άνθρωπο αποτυπωμένη σε μια εικόνα).
Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να είναι δημιουργικό και καλά φροντισμένο για να μπορεί να τραβήξει την προσοχή ενός χρήστη. Είναι, επίσης, αναγκαίο να υπάρχει συνέπεια, διαμορφώνοντας ένα πλάνο. Για παράδειγμα, στις περιπτώσεις των blog και των newsletter ή ακόμη και των video, καλό είναι να υπάρχει χρονικός προγραμματισμός στη δημοσίευσή τους.
Επιπλέον, δημοσιεύοντας ένα αξιόλογο και με μεγάλο αντίκτυπο περιεχόμενο, το οποίο βρήκες από άλλη πηγή, σου δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το είδος περιεχομένου που προτιμά να βλέπει και να αλληλεπιδρά το κοινό σου. Με αυτό το τρόπο, θα είσαι σε θέση να γνωρίζεις τι αξίζει να δημοσιεύσεις μελλοντικά και τι να αποφύγεις. Ό,τι κι αν επιλέξεις να δημοσιεύσεις, είναι σημαντικό να έχει λόγο, νόημα και να είναι συναφές με το brand της επιχείρησής σου.
Η επιμέλεια περιεχομένου προτιμάται από πολλές επιχειρήσεις, διότι η δημοσίευση περιεχομένου, που έχει δημιουργηθεί από το μηδέν, έχει αποδειχθεί ότι είναι αρκετά δύσκολη και χρονοβόρα.
Το να δημοσιεύεις περιεχόμενο που να είναι εξ ολοκλήρου δικό σου δημιούργημα είναι πολύτιμό, αλλά αρκετά κουραστικό. Γι’ αυτό το λόγο, άλλωστε, η επιμέλεια περιεχομένου έχει αποδειχθεί σωτήρια. Αναζητώντας περιεχόμενο από μια πληθώρα πηγών, μπορείς να επιλέξεις αυτό που ταιριάζει με το brand της επιχείρησής σου, με βάση τη συνάφεια και το ενδιαφέρον που τραβάει. Μπορείς, ακόμα, να παραθέσεις και μια δική σου παρατήρηση ή αξιολόγηση, μια μικρή φράση, προκειμένου να δώσεις το δικό σου προσωπικό τόνο σε μία δημοσίευση.
Διαφορετικά, μπορείς να αναδιαμορφώσεις τις δικές σου παλιές δημοσιεύσεις (από βίντεο, εικόνες, infographics έως και blog posts) και να τις επιμεληθείς κατάλληλα, έτσι ώστε να παρουσιάσεις στο κοινό σου τα post με το πιο πετυχημένο περιεχόμενο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να προκαλέσεις μεγαλύτερη κίνηση στο site σου αλλά και να αποκτήσεις την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση του κοινού σου.
Πώς, όμως, θα καταφέρεις να φτάσεις σε αυτό το σημείο;
Αρχικά, είναι επιτακτικής σημασίας να γνωρίζεις τι αντιπροσωπεύει το brand της επιχείρησής σου, ποιος είναι ο σκοπός του και ποιο είναι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις στο κοινό σου, μέσα από αυτό. Αφού αναγνωρίσεις το λόγο ύπαρξης της επιχείρησής σου, είναι απαραίτητο να μάθεις περισσότερα για το κοινό σου. Να μάθεις, δηλαδή, ποιες είναι οι ανάγκες του, τί ζητάει από εσένα και τί το ενδιαφέρει. Εξετάζοντας το περιεχόμενο στο οποίο αλληλεπιδρούν παραπάνω, θα μπορέσεις να τους προσφέρεις κάτι απόλυτα στοχευμένο και πετυχημένο.
Επιπλέον, μπορείς πάντα να ζητάς τη γνώμη και την άποψή τους πάνω σε αυτό που βλέπουν ώστε να αλλάξεις ή να βελτιώσεις κάτι από το περιεχόμενο των δημοσιεύσεών σου. Καλό είναι να αποφύγεις το περιεχόμενο που είναι αρκετά προωθητικό για να μη κουράσεις το κοινό σου. Καταληκτικά, δεν πρέπει να ξεχάσεις να αναφέρεις από που πήρες τις πληροφορίες, να επισημάνεις την πηγή και, φυσικά, το όνομα του δημιουργού ή του συγγραφέα.
Εύλογα συμπεραίνει κανείς πως το να βρεις περιεχόμενο από άλλες πηγές που να έχει αξία, όχι μόνο για σένα αλλά και για τους άλλους, είναι πολύ σημαντικό, καθώς έτσι μπορεί να ανέβεις στην προτίμηση του κοινού.
Αν, όμως, θέλεις να μάθεις περισσότερα σχετικά με το περιεχόμενο των social media της επιχείρησης σου, επικοινώνησε με την ομάδα της Dataspot σήμερα!