Διάβασε το Blog της Dataspot

Άρθρα και συμβουλές που σε ενδιαφέρουν!

Διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης – Τι είναι και πώς λειτουργεί

Dataspot - Ημερομηνία: 31 December 2021

Το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης ή Search Engine Marketing (SEM) είναι ένας τρόπος προώθησης μίας ιστοσελίδας, αυξάνοντας το πόσο ορατή είναι στα αποτελέσματα αναζήτησης. Έτσι, όταν κάποιος χρήστης αναζητά κάτι σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, η εμφάνιση της ιστοσελίδας μας στην κορυφή των αποτελεσμάτων μας δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα, καθώς είναι πιο πιθανό να επιλέξει εμάς έναντι του ανταγωνισμού. Πώς όμως λειτουργεί το μάρκετινγκ σε μηχανές αναζήτησης; Πάμε να το δούμε πιο αναλυτικά.

Έλεγχος διαφημιστικού budget

Στο SEM έχουμε την ελευθερία να επενδύσουμε όσα χρήματα επιθυμούμε, αλλά, από την άλλη, το ιδανικό budget εξαρτάται και από τον ανταγωνισμό που υπάρχει για τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες θέλουμε να στοχεύσουμε, τον τύπο της επιχείρησής μας και άλλους παράγοντες, όπως την εποχή του χρόνου.

Ένας διαφημιστής αρχικά επιλέγει τις λέξεις-κλειδιά, στις οποίες επιθυμεί να εμφανίζονται οι διαφημίσεις του. Στη συνέχεια, κάνει μία προσφορά για το πόσα είναι διατεθειμένος να ξοδέψει για κάθε επισκέπτη στην ιστοσελίδα του. Κάθε φορά που κάποιος αναζητά τις λέξεις-κλειδιά που έχουν οριστεί, γίνεται μία στιγμιαία δημοπρασία που καθορίζει ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί σύμφωνα με το χρηματικό ποσό που διαθέτουμε.

Στόχευση και τμηματοποίηση

Κατά το στήσιμο της SEM στρατηγικής μας είναι πολύ σημαντικό να εντοπίσουμε το κοινό μας – τους δυνητικούς μας πελάτες και να στοχεύσουμε αποτελεσματικά σε αυτούς. Η στόχευση γίνεται σε πρώτο επίπεδο με την ορθή επιλογή των λέξεων-κλειδιών, αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές επιπλέον δυνατότητες στόχευσης, η σωστή χρήση των οποίων μπορεί να διασφαλίσει ότι δε θα σπαταλήσουμε το budget μας εμφανίζοντας διαφημίσεις σε άτομα που δε θα ενδιαφερθούν για αυτές. Ορισμένες από αυτές τις δυνατότητες αφορούν στη στόχευση με βάση τα ενδιαφέροντα, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, την πρόθεση αγοράς κ.α. Διάβασε περισσότερα για τις δυνατότητες στόχευσης.

Στη συνέχεια πρέπει να γίνει μία τμηματοποίηση, δηλαδή ένας διαχωρισμός των δυνητικών πελατών μας σε υποκατηγορίες, εστιάζοντας σε διαφορετικά χαρακτηριστικά τους. Έτσι, μπορούμε να εμφανίζουμε διαφορετικά προωθητικά μηνύματα σε διαφορετικούς πελάτες, κάνοντας τις καμπάνιες μας ακόμη πιο αποτελεσματικές.

Διαρκής έλεγχος και βελτιστοποίηση

Στον κόσμο του digital marketing τίποτα δε μένει στάσιμο, επομένως πρέπει να παρακολουθούμε τακτικά πόσο αποδίδουν οι καμπάνιες μας και να κάνουμε τις απαραίτητες βελτιστοποιήσεις. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα των διαφημίσεών, να ελέγχουμε τους όρους αναζήτησης που οδηγούν σε αυτές και να παρακολουθούμε τις αλλαγές στο κόστος απόκτησης νέων πελατών, για να προσαρμόζουμε τον προϋπολογισμό σύμφωνα με τις ανάγκες που προκύπτουν.

Συνοψίζοντας, τα στοιχεία που καθορίζουν ένα επιτυχημένο SEM είναι τα εξής:

  • Η κατανόηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που διαφημίζουμε.
  • Η επιλογή των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών.
  • Η στόχευση στο κατάλληλο κοινό.
  • Η σωστή κατανομή και διαχείριση του budget.
  • Η σωστή και διαρκής βελτιστοποίηση της στρατηγικής.

Συνδυάζοντας το SEM με το SEO (τη βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για την υψηλότερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης), μπορούμε να διπλασιάσουμε το χώρο που καταλαμβάνουμε στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για ένα επιτυχημένο SEM και SEO και μία ολοκληρωμένη online παρουσία της επιχείρησής σου, εμπιστεύσου τους ειδικούς της Dataspot.

 


Κάνε την αποφασιστική

Επικοινωνήστε μαζί μας τώρα!

Επικοινωνία

Θεσσαλονίκη - Λεωφόρος Καλλιθέας 60
Τ: 2310 577 037 - F: 2310 577 034
E: info@dataspot.gr
S: www.dataspot.gr