• Αρχική
  • Ποιοι είμαστε
  • Portfolio
  • Επικοινωνία

Διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης – Τι είναι και πώς λειτουργεί

Διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης

Το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης ή Search Engine Marketing (SEM) είναι ένας τρόπος προώθησης μίας ιστοσελίδας, αυξάνοντας το πόσο ορατή είναι στα αποτελέσματα αναζήτησης. Έτσι, όταν κάποιος χρήστης αναζητά κάτι σχετικό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, η εμφάνιση της ιστοσελίδας μας στην κορυφή των αποτελεσμάτων μας δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα, καθώς είναι πιο πιθανό να επιλέξει εμάς έναντι του ανταγωνισμού. Πώς όμως λειτουργεί το μάρκετινγκ σε μηχανές αναζήτησης; Πάμε να το δούμε πιο αναλυτικά.

Έλεγχος διαφημιστικού budget

Στο SEM έχουμε την ελευθερία να επενδύσουμε όσα χρήματα επιθυμούμε. Το ιδανικό budget, όμως, εξαρτάται και από τον ανταγωνισμό που υπάρχει για τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες θέλουμε να στοχεύσουμε, τον τύπο της επιχείρησής μας και άλλους παράγοντες, όπως την εποχή του χρόνου.

Ένας διαφημιστής αρχικά επιλέγει τις λέξεις-κλειδιά, για τις οποίες επιθυμεί να εμφανίζονται οι διαφημίσεις του. Στη συνέχεια, κάνει μία προσφορά για το πόσα είναι διατεθειμένος να ξοδέψει για κάθε επισκέπτη στην ιστοσελίδα του. Κάθε φορά που κάποιος αναζητά τις λέξεις-κλειδιά που έχουν οριστεί, γίνεται μία στιγμιαία δημοπρασία που καθορίζει ποια διαφήμιση θα εμφανιστεί.

Στόχευση και τμηματοποίηση

Κατά το στήσιμο της SEM στρατηγικής μας είναι πολύ σημαντικό να εντοπίσουμε το κοινό μας – τους δυνητικούς μας πελάτες και να στοχεύσουμε αποτελεσματικά σε αυτούς. Η στόχευση γίνεται σε πρώτο επίπεδο με την ορθή επιλογή των λέξεων-κλειδιών. Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλές επιπλέον δυνατότητες στόχευσης. Είναι σημαντικό να γίνει σωστά η στόχευση, για να βεβαιωθούμε ότι δε θα σπαταλήσουμε το budget μας εμφανίζοντας διαφημίσεις σε άτομα που δε θα ενδιαφερθούν για αυτές. Έχουμε τη δυνατότητα στόχευσης με βάση τα ενδιαφέροντα, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, την πρόθεση αγοράς κ.α. Διάβασε περισσότερα για τις δυνατότητες στόχευσης.

Στη συνέχεια πρέπει να γίνει μία τμηματοποίηση των δυνητικών πελατών μας εστιάζοντας σε διαφορετικά χαρακτηριστικά τους. Έτσι, μπορούμε να εμφανίζουμε διαφορετικά προωθητικά μηνύματα σε διαφορετικούς πελάτες, κάνοντας τις καμπάνιες μας ακόμη πιο αποτελεσματικές.

Διαρκής έλεγχος και βελτιστοποίηση

Στον κόσμο του digital marketing τίποτα δε μένει στάσιμο. Πρέπει να παρακολουθούμε τακτικά πόσο αποδίδουν οι καμπάνιες μας και να κάνουμε τις απαραίτητες βελτιστοποιήσεις. Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα των διαφημίσεών, να ελέγχουμε τους όρους αναζήτησης που οδηγούν σε αυτές και να παρακολουθούμε τις αλλαγές στο κόστος απόκτησης νέων πελατών, για να προσαρμόζουμε τον προϋπολογισμό σύμφωνα με τις ανάγκες που προκύπτουν.

Συνοψίζοντας, τα στοιχεία που καθορίζουν ένα επιτυχημένο SEM είναι τα εξής:

  • Κατανόηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που διαφημίζουμε.
  • Επιλογή των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών.
  • Στόχευση στο κατάλληλο κοινό.
  • Σωστή κατανομή και διαχείριση του budget.
  • Σωστή και διαρκής βελτιστοποίηση της στρατηγικής.

 

Συνδυάζοντας το SEM με το SEO (τη βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για την υψηλότερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης), μπορούμε να διπλασιάσουμε το χώρο που καταλαμβάνουμε στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για ένα επιτυχημένο SEM και SEO και μία ολοκληρωμένη online παρουσία της επιχείρησής σου, εμπιστεύσου τους ειδικούς της Dataspot.

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας

Περισσότερα άρθρα