Στο προηγούμενο άρθρο μιλήσαμε για την τεράστια σημασία του μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing). Αν δεν έχεις πειστεί ακόμη ότι η επιχείρησή σου χρειάζεται μία στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου, διάβασε περισσότερα για τον καλύτερο τρόπο για να προσεγγίσεις νέους πελάτες. Πώς όμως θα δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επιχείρησή σου; Περιεχόμενο που θα ενδιαφέρει πραγματικά το κοινό σου και θα το κάνει να θέλει να το μοιραστεί και να επιστρέφει σε αυτό ξανά και ξανά; Ας το δούμε πιο αναλυτικά.
1. Δημιούργησε περιεχόμενο σχετικό με την επιχειρηματική σου δραστηριότητα
Το περιεχόμενο που δημιουργείς θα πρέπει πάντα να εντάσσεται στα πλαίσια μίας ευρύτερης στρατηγικής ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, η οποία θα έχει στηθεί με βάση τους ιδιαίτερους στόχους της επιχείρησής σου. Το περιεχόμενό μας θα πρέπει πάντα να εξυπηρετεί τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να ξοδεύουμε χρόνο και χρήμα στη δημιουργία περιεχομένου που δεν αποδίδει.
2. Δημιούργησε περιεχόμενο συναφές με τα ενδιαφέροντα του κοινού σου
Ποιο είναι το υπάρχον κοινό σου; Ποιο είναι το κοινό που θέλεις να προσελκύσεις; Πριν προχωρήσουμε στη δημιουργία περιεχομένου, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε ποιους απευθυνόμαστε και τι είναι αυτό που αυτοί περιμένουν από εμάς. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να έχουμε υπόψη τα λεγόμενα personas των (υποψήφιων) πελατών μας. Δηλαδή, να έχουμε χωρίσει τους πελάτες μας σε σαφείς κατηγορίες, σύμφωνα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντά τους. Περιεχόμενο που δε συνάδει με τις επιθυμίες αυτών των personas δε θα προσελκύσει το κατάλληλο κοινό για την επιχείρησή μας.
3. Γράψε έναν τίτλο που θα τραβήξει την προσοχή
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να πετύχεις για να θελήσει κάποιος να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενο που έχεις δημιουργήσει είναι να του τραβήξεις την προσοχή. Και για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχεις έναν πολύ καλό τίτλο. Ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που θα δει ένας υποψήφιος πελάτης που βρίσκει το περιεχόμενό σου και είναι αυτός που θα καθορίσει στο μεγαλύτερο βαθμό αν θα επιλέξει να αλληλεπιδράσει με αυτό.
4. Δημιούργησε το κατάλληλο περιεχόμενο για την κάθε πλατφόρμα
Κατά τη δημιουργία περιεχομένου θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η πλατφόρμα για την οποία αυτό προορίζεται. Για παράδειγμα, μία ανάρτηση στο Facebook θα διαφέρει από μία ανάρτηση στο Instagram, καθώς το δεύτερο εστιάζει περισσότερο σε εικόνες και σε βίντεο.
5. Παρακολούθησε τις τάσεις
Είναι πολύ σημαντικό το περιεχόμενο που δημοσιεύεις να απαντάει στις ανάγκες του κοινού σου και να παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση. Για να το πετύχεις αυτό και για να παραμείνει το περιεχόμενό σου ανταγωνιστικό θα πρέπει να γίνεται διαρκής παρακολούθηση των τάσεων στον κλάδο που ειδικεύεσαι, ακόμη και του περιεχομένου των ανταγωνιστών σου. Έτσι θα βεβαιωθείς ότι θα δίνεις απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα και προβληματισμούς του κοινού σου.
6. Κάνε χρήση δεδομένων Analytics
Αφού έχεις δημοσιεύσει ήδη αρκετό περιεχόμενο, θα πρέπει να δεις αν αυτό αποδίδει και πώς αλληλεπιδρά το κοινό σου με αυτό. Κάθε κοινωνικό δίκτυο προσφέρει εργαλεία που μπορούν να σου δώσουν αυτές τις πληροφορίες. Τι από αυτά που δημοσίευσες είχε τη μεγαλύτερη επιτυχία, τι είχε λιγότερη επιτυχία; Σύγκρινε το πιο επιτυχημένο με το λιγότερο επιτυχημένο περιεχόμενό σου και προσπάθησε να εντοπίσεις τις διαφορές μεταξύ των δύο. Υπάρχουν κάποια θέματα που ελκύουν περισσότερο την προσοχή του κοινού σου; Ποια ημέρα και ώρα είναι πιο πιθανό να θελήσουν να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενό σου; Αυτά είναι ορισμένα από τα στατιστικά στοιχεία που θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τη στρατηγική σου.
7. Απόφυγε τα υπερβολικά προωθητικά μηνύματα
Περιεχόμενο με πολλά προωθητικά μηνύματα πολύ γρήγορα μπορεί να ξενίσει τους υποψήφιους πελάτες σου. Να θυμάσαι ότι, αν και απώτερος στόχος μας με κάθε ενέργεια μάρκετινγκ είναι η καθοδήγηση κερδοφόρων ενεργειών από το κοινό μας, στο μάρκετινγκ περιεχομένου αυτό γίνεται με έμμεσο τρόπο. Ο άμεσος στόχος μας είναι πάντα η παροχή χρήσιμων πληροφοριών για το κοινό μας.
Είσαι πλέον έτοιμος να στήσεις τη στρατηγική content marketing που θα πάει την επιχείρησή σου στο επόμενο στάδιο. Κάνε σήμερα την επένδυση σε αυτήν την ιδιαίτερα αποτελεσματική μορφή προώθησης, που είναι βέβαιο πως θα σε ανταμείψει σε μεγάλο βαθμό.