Ένας καταναλωτής μπορεί να επηρεαστεί από διάφορες καταστάσεις προκειμένου να προχωρήσει σε μια αγορά, είτε αυτό λέγεται δελεαστική προσφορά, καλοσχεδιασμένο site με μεγάλη ποικιλία προϊόντων, για μοναδικά προϊόντα, είτε απλά η πλοήγηση σε ένα site είναι εύκολη, γρήγορη και ευχάριστη. Ωστόσο, αυτά από μόνα τους, κάποιες φορές, δεν αρκούν.
Ο καταναλωτής βρίσκει ευχάριστη την επιπλέον πληροφόρηση και ενημέρωση σχετικά με τις δυνατότητες και δραστηριότητες μιας επιχείρησης. Για το λόγο αυτό, παρέχεται το υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου.
Μέσα από μια πληθώρα επιλογών, οι επιχειρήσεις μπορούν να πληροφορήσουν τους καταναλωτές για οτιδήποτε νέο έχουν να προσφέρουν, να τους δώσουν δωρεάν συμβουλές για τη χρήση των προϊόντων, τα χαρακτηριστικά τους και τα οφέλη που το κάθε ένα μπορεί να τους προσφέρει. Επιπλέον, είναι σε θέση να συμβουλέψουν διαφορετικά είδη κοινών για την προτεινόμενη χρήση των προϊόντων τους και τους κινδύνους της μη ορθής χρήσης.
Το υλικό εκπαιδευτικού περιεχομένου μπορεί να προβληθεί μέσα από διάφορες δημιουργικές και διασκεδαστικές μορφές. Η προσθήκη video που παρουσιάζει τις λειτουργίες ενός αντικειμένου, π.χ. ενός smart watch ή ενός tutorial που επεξηγεί με λεπτομέρειες τη διαδικασία χρήσης μιας καφετέριας, μπορούν να φανούν άκρως βοηθητικά για τον μέσο καταναλωτή.
Η προσθήκη εικόνων που προβάλλουν διάφορα στατιστικά στοιχεία, συμβουλές και εικονίδια με ανθρώπους σε κατάσταση ευφορίας να χρησιμοποιούν ένα προϊόν ή να απολαμβάνουν μια υπηρεσία, τραβούν το ενδιαφέρον μέσα σε δευτερόλεπτα, είναι αρκετά ελκυστικές και ενημερώνουν τον καταναλωτή εκθέτοντάς του τα πιο βασικά στοιχεία ενός προϊόντος.
Ένας ακόμη τρόπος να δώσεις χρήσιμες πληροφορίες είναι μέσω των stories στα social media. Μπορείς, για παράδειγμα, να παραθέσεις τα πολύτιμα συστατικά ενός προϊόντος και να αναφέρεις τις ευεργετικές τους ιδιότητες.
Τέλος, τα blog είναι η ιδανικότερη λύση όταν θες να αναλύσεις ένα θέμα διεξοδικά, να δώσεις εξηγήσεις και να προσφέρεις λύσεις. Μη ξεχάσεις να οδηγήσεις τους πελάτες σου εκεί (από την αρχική σου σελίδα, τα προϊόντα σου κλπ), όταν θέλεις να μάθουν περισσότερα για το προϊόν και τις υπηρεσίες σου.
Μεγάλες εταιρείες με εκατομμύρια πωλήσεις σε όλον τον κόσμο χρησιμοποιούν εκπαιδευτικό περιεχόμενο για να συνδεθούν με νέους καταναλωτές, με έναν πιο ουσιαστικό τρόπο. Έχουν καταφέρει να μετατρέψουν πολλούς χρήστες σε πελάτες δίνοντάς δωρεάν επιστημονικό περιεχόμενο με αρκετά ευχάριστο και παράλληλα εκπαιδευτικό τρόπο.
Μερικά παραδείγματα:
- Εταιρεία που αποτελεί πρότυπο είναι η General Electric, η οποία παρουσιάζει πλήθος πληροφοριών, από καινοτομίες της εταιρείας που προσβλέπουν στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, καθώς και διάφορα ιστορικά γεγονότα που συνδέονται με τις τεχνολογίες που προωθεί.
- Ένα ακόμη παράδειγμα εταιρείας με εκπαιδευτικό περιεχόμενο είναι η Apple, η οποία ενημερώνει το χρήστη για την καινοτομία και τα οφέλη χρήσης των προϊόντων της, όπως και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε συσκευής, και δίνει τη δυνατότητα δωρεάν δοκιμής των προϊόντων της προκειμένου ο πελάτης να έρθει πρώτα σε επαφή με το προϊόν και μετά να αποφασίσει αν τον εξυπηρετεί ή όχι. Ως επακόλουθο των παραπάνω, η Apple αποτελεί μια εταιρεία με κορυφαία εξυπηρέτηση πελάτων και πιστό κοινό σε όλο τον κόσμο.
Μέσα από ένα εκπαιδευτικό ταξίδι, ο χρήστης-καταναλωτής μπορεί να μάθει πώς λειτουργούν ορισμένα προϊόντα και υπηρεσίες και ποιες είναι οι περαιτέρω δυνατότητές τους, να ενημερωθεί για τα θέματα που αφορούν την εταιρεία, όσον αφορά το περιβάλλον και την τεχνολογία, να κατανοήσει ένα περίπλοκο θέμα και να επιλύσει ένα πρόβλημα.
Αυτός είναι και ο λόγος που η χρήση εκπαιδευτικού περιεχομένου καθίσταται ικανή να διατηρήσει την αφοσίωση του κοινού σου και να αυξήσει την πελατεία σου σε σημαντικό βαθμό.