• Αρχική
  • Ποιοι είμαστε
  • Portfolio
  • Επικοινωνία

Έλαβα μία αρνητική αξιολόγηση! Και τώρα;

Έχει τύχει σε όλους! Μην πανικοβάλλεσαι! Οι αρνητικές κριτικές είναι ένα αναπόφευκτο μέρος της λειτουργίας μιας επιχείρησης, αλλά η σωστή διαχείρισή τους μπορεί να μετατρέψει μια δύσκολη κατάσταση σε ευκαιρία. 

Παρακάτω θα βρεις έναν οδηγό για το πως μπορείς να αντιμετωπίσεις με τον κατάλληλο τρόπο μία αρνητική αξιολόγηση που έγινε για την επιχείρηση σου, είτε αυτή είναι ψεύτικη και προέρχεται από κακόβουλο χρήστη (που ίσως δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου), είτε αυτή προέρχεται από έναν πράγματι δυσαρεστημένο πελάτη.

 

Αντιμετώπιση κακοπροαίρετων και ψεύτικων κριτικών

Οι ψεύτικες κριτικές είναι συχνά αποτέλεσμα ανταγωνισμού ή προσωπικών προκαταλήψεων. Αν και είναι απογοητευτικές, υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις:

  • Διατήρησε την ψυχραιμία σου: Απόφυγε συναισθηματικές ή επιθετικές αντιδράσεις που δε θα καταλήξουν πουθενά. Το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να βλάψεις την ίδια σου την επιχείρηση στα μάτια εκατοντάδων χρηστών που θα διαβάσουν τον μεταξύ σας διάλογο.
  • Επαλήθευση κριτικής: Πρώτο βήμα είναι να ελέγξεις αν το άτομο είναι πραγματικός πελάτης. Αναζήτησε στοιχεία όπως τον αριθμό παραγγελίας ή το ιστορικό συναλλαγών.
  • Ευγενική και επαγγελματική απάντηση: Απάντησε με ψυχραιμία, ευγένεια και επαγγελματισμό.

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

“Αγαπητέ/ή [Όνομα], λυπούμαστε που αισθάνεστε έτσι. Ωστόσο, δεν εντοπίζουμε το όνομά σας ή κάποια σχετική παραγγελία στα αρχεία μας. Θα εκτιμούσαμε αν επικοινωνούσατε μαζί μας στο [email] ή στο [τηλέφωνο] για να εξετάσουμε την κατάσταση.”

 

  • Αναφορά στις πλατφόρμες: Αν είσαι βέβαιος ότι η κριτική είναι ψεύτικη, ανάφερε την στις αντίστοιχες πλατφόρμες όπου δημοσιεύθηκε παρέχοντας τεκμηριωμένες αποδείξεις.
  • Δημόσια διάψευση: Αν οι πλατφόρμες δεν αφαιρέσουν την κριτική, απάντησε δημόσια εξηγώντας ευγενικά την κατάσταση, ώστε να ενημερωθούν και άλλοι πελάτες.

Αντιμετώπιση αρνητικής κριτικής από πραγματικό πελάτη

Όταν η κριτική αντικατοπτρίζει ένα πραγματικό λάθος από τη μεριά της επιχείρησής σου, είναι σημαντικό να δείξεις υπευθυνότητα και προθυμία να μετατρέψεις την εμπειρία του πελάτη σε κάτι θετικό! Σκέψου έξυνα, αυτό το λάθος μπορεί εν τέλει να φανεί υπέρ σου!

 

  • Ως πρώτο βήμα, αναγνώρισε το πρόβλημα: Άκουσε προσεκτικά το παράπονο και αναγνώρισε το λάθος της επιχείρησης.

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

“Αγαπητέ/ή [Όνομα], λυπούμαστε πραγματικά που η εμπειρία που λάβατε δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας. Σας ζητούμε ειλικρινά συγγνώμη για την αναστάτωση. Το πρόβλημα προέκυψε λόγω [αιτία προβλήματος], και ήδη λαμβάνουμε μέτρα για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα επαναληφθεί.”

Σε αυτό το σημείο θα χρειαστεί να επιλέξεις πως θα διορθώσεις το λάθος:

  • Επιστροφή χρημάτων
  • Αντικατάσταση προϊόντος
  • Έκπτωση σε μελλοντική αγορά

“Θα χαρούμε να σας προσφέρουμε [λύση] ως ένδειξη καλής θέλησης. Παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο [email] ή στο [τηλέφωνο], ώστε να επιλύσουμε το ζήτημα το συντομότερο δυνατό.”

 

 

Γενικές συμβουλές για τη διαχείριση αρνητικών κριτικών

  • Ταχύτητα απάντησης: Απάντησε το συντομότερο δυνατό, ιδανικά μέσα σε 24-48 ώρες.
  • Δημόσια και ιδιωτική επικοινωνία: Απάντησε δημόσια για να δείξεις την προθυμία σου, αλλά κατεύθυνε τη συζήτηση σε ιδιωτικό κανάλι για λεπτομέρειες.
  • Μάθημα από τα λάθη: Χρησιμοποίησε αυτή την κριτική ως ευκαιρία βελτίωσης των διαδικασιών της επιχείρησής σου.
  • Συνοχή στην επικοινωνία: Φρόντισε όλες οι απαντήσεις να αντικατοπτρίζουν το ύφος και τις αξίες της επιχείρησής σου.

Οι αρνητικές κριτικές, είτε ψεύτικες, είτε αληθινές, είναι πολλές φορές αναπόφευκτες. Ωστόσο, η σωστή αντιμετώπισή τους μπορεί να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πελατών και να βελτιώσει τη φήμη της επιχείρησής σου. Με επαγγελματισμό, ταχύτητα και διάθεση για βελτίωση, μπορείς να μετατρέψεις μια δύσκολη στιγμή σε μια πολύτιμη ευκαιρία!

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας