Πολλές φορές ίσως τύχει να στείλουμε ένα email στον πελάτη μας, αυτός να μας αναφέρει ότι το έλαβε, αλλά κατέληξε στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
Σίγουρα αυτό δεν είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα κι οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να κατέληξε το email στα ανεπιθύμητα του πελάτη είναι πολλοί. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε ενέργειες που θα μπορούσαμε να κάνουμε εμείς οι ίδιοι, από τη δική μας πλευρά, για να το αποτρέψουμε.
Συμβουλές αποφυγής χαρακτηρισμού email ως spam
Προσθήκη στις επαφές
Μπορείτε να ζητήσετε από τον πελάτη σας να προσθέσει το email σας στις επαφές του (στο κάτω μέρος του email σας, εκεί που βρίσκεται η υπογραφή σας). Αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα, καθώς την επόμενη φορά που θα λάβει email σας, θα εμφανιστεί στα Εισερχόμενα του, ακόμα κι αν την πρώτη φορά πήγε στα Ανεπιθύμητα. Χάρη στο γεγονός ότι το πρόγραμμα διαχείρισης email (outlook, thunderbird και λοιπά) γνωρίζει πως το email αυτό είναι γνωστό, το εμπιστεύεστε για να είναι στις επαφές σας και επομένως το εμφανίζει στα Εισερχόμενα.
Περιεχόμενο email
Κάτι ακόμα, ιδιαίτερα σημαντικό που θα πρέπει να προσέξετε κατά τη δημιουργία newsletter ή και την απλή αποστολή email, είναι το περιεχόμενο του email σας. Το περιεχόμενο σας δεν πρέπει να περιέχει links από άλλες ιστοσελίδες. Για παράδειγμα, εάν το domain name σας είναι example.gr και στέλνετε από ένα email info{at}example.gr, τότε αποφύγετε να εισάγετε links άσχετα πέρα από το domain name σας. Επίσης, μην ενημερώνετε τους πελάτες σας αναγράφοντας στο email ότι “Το email αυτό δεν είναι spam“. Πολλοί servers έχουν τη δυνατότητα να σκανάρουν τις λέξεις και το περιεχόμενο σας και με αυτόματους αλγόριθμους καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το email πρέπει να απορριφθεί.
Επιπλέον, μη χρησιμοποιείτε περίεργες λέξεις – εκφράσεις που μπορούν να θεωρηθούν ύποπτες. Τέτοιες μπορεί να είναι ενδεικτικά, αγοραπωλησίες φαρμάκων, πληρωμών, πορνογραφικού περιεχομένου και λοιπά.
Κάτι αρκετά χρήσιμο, που συνήθως δεν το γνωρίζει κανείς, είναι ότι ο server που φιλοξενείτε την ιστοσελίδα σας είναι και χαρακτηρίζεται ως shared. Αυτό σημαίνει πως το πακέτο φιλοξενίας που έχετε αγοράσει δεν ανήκει αποκλειστικά στη δική σας ιστοσελίδα, αλλά χρησιμοποιείται κι από άλλες – στον ίδιο server. Έτσι λοιπόν, όλες αυτές οι ιστοσελίδες έχουν κάποιους περιορισμούς όσον αφορά την αποστολή emails. Δεν θα αναφερθούμε με λεπτομέρειες σε αυτούς τους περιορισμούς, αλλά θα επισημάνουμε τους βασικότερους.
Ένας εξ αυτών λοιπόν είναι το όριο αποστολής email ανά ώρα. Συνήθως ένας μέσος όρος αποστολής email είναι γύρω στα 50 την ώρα. Έτσι, εάν προσπαθήσετε να στείλετε παραπάνω από αυτό το όριο, πολύ απλά ο server είτε θα τα “κόψει” και δεν θα σταλούν ποτέ, είτε θα τα κρατήσει σε αναμονή (στην ουρά, όπως συνηθίζεται να λέγεται) και θα τα στείλει την επόμενη ώρα. Ωστόσο, εάν ο πελάτης σας περιμένει εκείνη τη στιγμή το email, δε θα το λάβει, αφού θα πρέπει να περιμένει τον server να το στείλει την επόμενη ώρα. Μάλιστα, σε αυτό το σημείο μπορείτε να καταλάβετε εύκολα ότι ο server έχει και άλλα emails των άλλων ιστοσελίδων. Έτσι το email σας θα μπει στην ουρά μαζί με όλα τα υπόλοιπα και θα εξυπηρετηθεί μόλις έρθει η σειρά του.
Ένα ακόμα συνηθισμένο λάθος είναι η μαζική αποστολή mails από το πρόγραμμα διαχείρισης mail που χρησιμοποιείτε (outlook, thunderbird και λοιπά). Ακόμα κι αν στείλετε μικρότερο του ορίου αριθμό mails, δεν είναι αυτός ο σωστός τρόπος και πολύ πιθανό να μην σταλούν. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μία υπηρεσία που να επιτρέπει τέτοιου είδους μαζικές αποστολές.
Πολύ σημαντικό είναι επίσης ο πελάτης να σάς θυμάται. Εάν έχετε πολύ καιρό να επικοινωνήσετε μαζί του, είτε μέσω κάποιας newsletter καμπάνιας είτε λόγω κάποιας προσφοράς, τότε λαμβάνοντας ένα email από εσάς, ο χρήστης μπορεί και να διαγράψει αυτομάτως το mail σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να λαμβάνει ένα αρνητικό σκορ το mail με το οποίο επικοινωνήσατε με τον πελάτη σας. Όσο μεγαλύτερο αυτό το σκορ, τόσο χειρότερο είναι για το mail σας. Έτσι λοιπόν, σιγουρευτείτε ότι ο πελάτης σας θυμάται, πριν του στείλετε οτιδήποτε, με σκοπό να ανοίξει το mail σας και να το διαβάσει.
Κάτι ακόμα που ίσως θα έπρεπε να γνωρίζετε είναι ότι πολλές φορές δεν φταίει το email ή ο τρόπος που τo στέλνετε, αλλά ο ίδιος ο παραλήπτης σας. Εάν για παράδειγμα, ο παραλήπτης – πελάτης σας πραγματοποιήσει μία κακή διαχείριση αποστολής emails με κάποιον από τους παραπάνω τρόπους, τότε θα χαρακτηριστεί το δικό του email ως “ανεπιθύμητο” και έτσι ο server θα επιλέξει να μην το στείλει, πολύ απλά για να προστατέψει εσάς και το domain name σας. Αντιθέτως, θα λάβετε ένα mail ως απάντηση με την αιτία και το λόγο απόρριψης αποστολής mail. Στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορείτε να κάνετε και πολλά πράγματα παρά να τον ενημερώσετε με έναν άλλο τρόπο επικοινωνίας ή να του στείλετε mail σε κάποιο άλλο λογαριασμό email που ίσως να διαθέτει.
Αυτές είναι κάποιες χρήσιμες συμβουλές – πληροφορίες που θα χρειαστεί να ξέρετε, με σκοπό να μην χαρακτηριστεί το mail σας ως spam.
Για οποιαδήποτε απορία σας σχετικά με θέματα αποστολής mail μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω της φόρμας επικοινωνίας της ιστοσελίδας μας!