Η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζονται όλες οι επιτυχημένες σχέσεις. Η σχέση μεταξύ επιχείρησης και πελάτη δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν οι πελάτες σου εμπιστεύονται την επιχείρησή σου είναι πιο πιθανό ότι θα συνεχίσουν να την προτιμούν έναντι άλλων και να την προτείνουν σε άλλους.
Πώς μπορείς, όμως, να δημιουργήσεις μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου και, ταυτόχρονα, να δημιουργήσεις ένα πιστό πελατολόγιο; Ακολουθούν μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις.
Να είσαι ειλικρινής
Η ειλικρίνεια είναι το θεμέλιο της εμπιστοσύνης. Πρέπει να είσαι ειλικρινής με τους πελάτες σου για τα πάντα, από την ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου μέχρι τις τιμές που χρεώνεις. Αν κάνεις κάποιο λάθος, αποδέξου το και προσπάθησε να το διορθώσεις. Οι πελάτες εκτιμούν την ειλικρίνεια και είναι πιο πιθανό να εμπιστευτούν ένα brand που είναι ειλικρινές μαζί τους.
Επικοινώνησε ξεκάθαρα
Η ξεκάθαρη και σαφής επικοινωνία είναι κρίσιμης σημασίας για την οικοδόμηση μίας σχέσης εμπιστοσύνης. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι πάντοτε σαφές αυτό που προσπαθείς να επικοινωνήσεις στον πελάτη σου, είτε πρόκειται για το τι ακριβώς μπορεί να του προσφέρει η επιχείρησή σου, πόσο θα κοστίσει, πόσος χρόνος θα χρειαστεί για την παράδοση, κτλ.
Να είσαι συνεπής
Η συνέπεια είναι το κλειδί για τη δημιουργία σχέσης εμπιστοσύνης. Μία επιχείρηση θα πρέπει να είναι συνεπής ως προς την ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών της, τις τιμές που χρεώνει και το επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχει.
Να τηρείς τις υποσχέσεις σου
Οφείλουμε να τηρούμε κάθε υπόσχεση που δίνουμε σε κάποιον πελάτη. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, θα πρέπει να γίνεται σαφές εκ των προτέρων. Αν μία επιχείρηση υπόσχεται πράγματα, στα οποία αποτυγχάνει συστηματικά να ανταπεξέλθει, πολύ γρήγορα θα χάσει την εμπιστοσύνη των πελατών της.
Δώσε σημασία στα σχόλια και τις (αρνητικές) κριτικές
Τα σχόλια των πελατών είναι πολύτιμα. Κάθε παράπονο ή πρόταση που έχει κάποιος πελάτης είναι μία ευκαιρία για την επιχείρησή σου να βελτιωθεί. Και όταν οι πελάτες αισθάνονται ότι τα σχόλιά τους εισακούγονται και γίνονται πράξη, αυξάνεται η εμπιστοσύνη τους για το brand.
Ξεπέρασε τις προσδοκίες
Δείξε στους πελάτες σου ότι νοιάζεσαι για τις ανάγκες τους και ότι είσαι διατεθειμένος να κάνεις το κάτι παραπάνω προκειμένου να εξασφαλίσεις την ικανοποίησή τους. Αυτό θα μπορούσε να είναι κάτι τόσο απλό όσο μία εξατομικευμένη πρόταση ή το ενδιαφέρον μετά την πώληση για να βεβαιωθείς ότι όλα πήγαν ομαλά. Τέτοιες κινήσεις μπορεί να εκπλήξουν ευχάριστα τους πελάτες σου και, ως αποτέλεσμα, να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη τους.
Το να χτίσεις μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου απαιτεί χρόνο και προσπάθεια, αλλά είναι απαραίτητο αν θέλεις να δημιουργήσεις μια πιστή βάση πελατών. Με το να είσαι ειλικρινής και συνεπής, να επικοινωνείς με σαφήνεια και να τηρείς τις υποσχέσεις σου, να ακούς τα σχόλιά των πελατών σου και να ξεπερνάς τις προσδοκίες τους, μπορείς να δημιουργήσεις μια σχέση εμπιστοσύνης που θα αντέξει στο χρόνο.