• Αρχική
  • Ποιοι είμαστε
  • Portfolio
  • Επικοινωνία

Προώθηση SEO στο Google

Προώθηση SEO στο Google

Τι είναι η προώθηση SEO ιστοσελίδας;

Προώθηση SEO είναι τεχνικές που εφαρμόζονται στην ιστοσελίδα σας για καλύτερα οργανικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης. Οι τεχνικές αυτές βοηθάνε στην αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας και κατ’ επέκταση την αύξηση πωλήσεων. Η προώθηση SEO είναι πολύ σημαντική και πολλές φορές αναγκαία, είτε μιλάμε για μία επιχείρηση είτε για ιδιώτη, είτε ακόμα και για bloggers.

Για να καταλάβουμε καλύτερα την αξία του SEO αλλά και το πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης (άρα και η Google), θα πρέπει να κατανοήσουμε πρώτα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν αυτές οι μηχανές αναζήτησης.

Πώς ψάχνει και καταχωρεί τις ιστοσελίδες η Google;

Σκοπός των μηχανών αναζήτησης είναι να μας δώσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα βάσει της αναζήτησης που έχουμε κάνει. Για να το πετύχουν αυτό, έχουν δημιουργήσει και αναπτύξει ένα τεράστιο ευρετήριο (index) με όλες σχεδόν τις ιστοσελίδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο. Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν ειδικά εργαλεία – προγράμματα (τα λεγόμενα spiders), που διαβάζουν την κάθε σελίδα του ιστοτόπου σας. Έτσι, αφού την αναλύσουν και την αξιολογήσουν, την καταχωρούν στο ευρετήριο τους. Επομένως, όταν πραγματοποιείτε μία αναζήτηση στη Google, ή σε κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης, ψάχνετε ουσιαστικά στο ευρετήριο που έχει δημιουργήσει η κάθε μία. Για το λόγο αυτό πολλές φορές μπορεί να δείτε διαφορετικά αποτελέσματα στην κάθε μία αντίστοιχα.

Πώς γίνεται η καταχώρηση των ιστοσελίδων από τις μηχανές αναζήτησης;

Η καταχώρηση των ιστοσελίδων στις μηχανές αναζήτησης γίνεται με τις λέξεις – εκφράσεις κλειδιά (και όχι μόνο), γνωστές και ως keywords. Με τη βοήθεια των ειδικών εργαλείων – προγραμμάτων που αναφέραμε και παραπάνω, οι μηχανές αναζήτησης διαβάζουν αυτές τις λέξεις κλειδιά, τις αναλύουν, τις αξιολογούν και συνδέουν τη συγκεκριμένη σελίδα του ιστοτόπου σας με τις λέξεις αυτές. Επομένως, θα πρέπει τα keywords που χρησιμοποιείτε να είναι πολύ συγκεκριμένα και σχετικά με το όλο περιεχόμενο της ιστοσελίδας όπου αναφέρονται. Ας το εξηγήσουμε αυτό με ένα παράδειγμα. Έστω ότι έχετε μία ιστοσελίδα κατασκευής ιστοσελίδων ή κατασκευής e-shop όπως αυτή στην οποία βρίσκεστε τώρα. Λέξεις – εκφράσεις κλειδιά που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε είναι:


  • κατασκευή ιστοσελίδων θεσσαλονίκη
  • κατασκευή ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη τιμές
  • κατασκευή ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη wordpress

Έτσι, οι μηχανές αναζήτησης με τη βοήθεια των spiders που διαθέτουν, σκανάρουν την σελίδα, βρίσκουν αυτές τις λέξεις κλειδιά και τις καταχωρούν στο ευρετήριο τους.

Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες SEO;

Κάποιοι από τους βασικούς παράγοντες του SEO είναι οι εξής:


Ίσως ένας από τους κυριότερους παράγοντες για την καλύτερη δυνατή κατάταξη της σελίδας σας. Το περιεχόμενο το οποίο είναι γραμμένο σε κάθε σελίδα θα πρέπει να αναφέρεται αποκλειστικά στη σελίδα αυτή. Θα πρέπει να παρέχει ποιοτική πληροφόρηση, στοχευμένη στο προϊόν / υπηρεσία που αναφέρεται, χωρίς καμία παραπλάνηση του χρήστη, είτε πρόκειται για λάθος εικόνες συσχετιζόμενες με το προϊόν / υπηρεσία, είτε πρόκειται για απόκρυψη πληροφοριών όπως διαθεσιμότητας, αποθέματος και λοιπά, εάν μιλάμε για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Προσπαθήστε να γράψετε περιεχόμενο που οι ανταγωνιστές σας δεν παρέχουν, με σκοπό να διαφοροποιηθείτε. Αποφύγετε την αντιγραφή – επικόλληση περιεχομένου από άλλες σελίδες, κάτι το οποίο θα επιφέρει ποινή από τις μηχανές αναζήτησης.


  • Εσωτερικοί και εξωτερικοί σύνδεσμοι (links):

Ένας ακόμα πολύ δυνατός παράγοντας κατάταξης των ιστοσελίδων είναι τα εσωτερικά και εξωτερικά links. Η δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων (intenal links) είναι πιο εύκολη στην επίτευξη της. Ουσιαστικά έχουμε λέξεις – εκφράσεις κλειδιά ως links που μας κατευθύνουν σε άλλες σελίδες εντός του ιστοτόπου μας. Με αυτό το τρόπο κερδίζουμε την παραμονή του χρήστη στην ιστοσελίδα μας για περισσότερο χρόνο. Αντίστοιχα, εξωτερικοί σύνδεσμοι (external links) είναι ουσιαστικά η ανταλλαγή του domain name της ιστοσελίδας σας με άλλους ιστοτόπους παρόμοιου περιεχόμενου. Όπως καταλαβαίνετε, αντίστοιχοι ιστότοποι μπορεί να είναι και οι ανταγωνιστές σας, πράγμα που καθιστά αδύνατη αυτή την ανταλλαγή. Όμως, η σύνδεση μεταξύ των δύο αυτών ιστοσελίδων βοηθάει στην ενδυνάμωση του περιεχομένου, στην καλύτερη κατάταξη αυτών, στην ανάδειξη των ιστοσελίδων. Βέβαια στο σημείο αυτό θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο και το SEO που έχει γίνει σε όλη την ιστοσελίδα. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, δεν είναι μόνο οι βασικοί παράγοντες που αναφέρονται εδώ για μία καλή θέση στις μηχανές αναζήτησης, αλλά μία πληθώρα ενεργειών που πρέπει να γίνουν, τόσο σε τεχνικά ζητήματα ιστοσελίδας, όσο και σε περιεχομένου.


  • Κεφαλίδες (h1 – h6):

Είναι καλό να ξεκινάμε με ένα βασικό τίτλο (header title) γι’ αυτό που πρόκειται να αναφέρουμε στα κείμενα μας. Έτσι, ο χρήστης θα αποφασίσει εκείνη τη στιγμή αν το κείμενο που πρόκειται να διαβάσει τον ενδιαφέρει ή όχι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτών των κεφαλίδων είναι οι τίτλοι των εφημερίδων. Με μία απλή έκφραση, τονισμένη με μαύρα γράμματα, αναγνωρίζετε και καταλαβαίνετε τι επρόκειτο να ακολουθήσει και επομένως αποφασίζετε αν θα διαβάσετε το άρθρο ή όχι.


  • Εμπειρία χρήστη (UX – User Experience):

Η εμπειρία του χρήστη, που υπήρχε και παλιότερα, αλλά δεν το γνωρίζαμε με αυτή την έννοια κι ούτε είχε τόσο μεγάλη βαρύτητα, είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Ας το δούμε εξετάζοντας παράλληλα ένα παράδειγμα. Έστω ότι ένας χρήστης ψάχνει στο διαδίκτυο προς αγορά ενός αγαθού – προϊόντος. Η εμπειρία που αποκτά καθ’ όλη την περιήγηση του στα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι σημαντική έως και καθοριστική. Το πόσο εύκολα θα βρει το καλάθι, πόσο εύκολα και γρήγορα θα ολοκληρώσει την παραγγελία του,  την ευκολία αναζήτησης του  προϊόντος καθώς και την ολοκληρωμένη πληροφόρηση που θα λάβει γι’ αυτό, το χρόνο που θα ξοδέψει προς εύρεση του αγαθού – προϊόντος, είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την ταξινόμηση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

Όλα τα παραπάνω αξιολογούνται από τις μηχανές αναζήτησης και προσθέτουν μία αξία στην ιστοσελίδα σας, με σκοπό την καλύτερη κατάταξη της σε υψηλές θέσεις αποτελεσμάτων. Δεν αρκεί μόνο αυτό όμως για μία ολοκληρωμένη και σωστή εικόνα της ιστοσελίδας απέναντι στις μηχανές αναζήτησης. 

Υπάρχουν και τεχνικές όπως “Πώς να βελτιώσετε την ταχύτητα του site σας“, “Tips για την online προώθηση της εταιρείας σας (δεύτερο μέρος)” και όχι μόνο, που βοηθάνε και δίνουν στην ιστοσελίδα σας τη δυνατότητα να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης.

Share This Post

Θες να μαθαίνεις κάθε εβδομάδα όλα τα digital news;

Κάνε εγγραφή στο newsletter μας

Περισσότερα άρθρα